Свeт без межаў

21 чэрвеня 2019 года № 9 (1230)

КУРС НА ЎСХОД — СТРАТЭГІЧНЫ ХОД

Супрацоўніцтва паміж Беларуссю і КНР, у тым ліку ў сферы адукацыі, інтэнсіўна развіваецца. Актыўным суб’ектам гэтага шматвектарнага працэсу стаў вядучы педагагічны ўніверсітэт нашай краіны. Сёння БДПУ з’яўляецца alma mater для 150 кітайскіх студэнтаў, магістрантаў і аспірантаў, якія, дарэчы, штогод атрымліваюць граматы і падзякі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь за высокія дасягненні ў вучобе, навукова‑даследчай і грамадскай дзейнасці. Выдатнай нагодай для пашырэння партнёрскага ўзаемадзеяння, павелічэння аб’ёму экспарту адукацыйных паслуг стала абвяшчэнне бягучага, 2019‑га, Годам адукацыі Рэспублікі Беларусь у Кітайскай Народнай Рэспубліцы. Кіраўнікі нашага ўніверсітэта і ўстаноў вышэйшай адукацыі КНР падчас дзелавых сустрэч абмяркоўваюць, шукаюць і знаходзяць новыя спосабы ўзаемадзеяння ў адукацыйнай, культурнай і сацыяльнай сферах.

Рабочы візіт рэктара БДПУ А. І. Жука ў Пекін завяршыўся дасягненнем шэрагу дамоўленасцей, якія адкрылі перспектывы для ўзаемадзеяння і супрацоўніцтва не толькі з установамі адукацыі, але і з грамадскімі арганізацыямі Паднябёснай. Як ужо раней паведамлялася ў “Н” (№ 6 ад 30 красавіка 2019 г.), Аляксандр Іванавіч правёў перамовы і падпісаў дагавор з кіраўніцтвам Грамадскага фонду па падтрымцы таленавітай моладзі КНР. У ад паведнасці з дакументам 1 чэрвеня 21 кітайскі школьнік прыступіў да вучобы ў якасці слухача факультэта даўніверсітэцкай падрыхтоўкі БДПУ.

У апошні тыдзень мая першы прарэктар БДПУ С. І. Копцева і начальнік упраўлення міжнароднага супрацоўніцтва С. М. Кабачэўская прынялі ўдзел у адкрыцці Інфармацыйнаадукацыйнага цэнтра БДПУ ў КНР (г. Санья). На яго базе члены беларускай дэлегацыі правялі сустрэчы з вучнямі і дырэктарамі школ, азнаёмілі прадстаўнікоў шматлікіх устаноў і арганізацый з адукацыйным патэнцыялам БДПУ. А праз дзесяць дзён, 5 чэрвеня, наш універсітэт гасцінна расчыніў дзверы членам кітайскай дэлегацыі — кіраўнікам устаноў адукацыі КНР. У рамках візіту госці наведалі музей БДПУ і залу рэдкай кнігі, азнаёміліся з дзейнасцю Рэспубліканскага рэсурснага цэнтра адукацыйнай робататэхнікі і іншых аб’ектаў інфраструктуры нашага ўніверсітэта. Падчас круглага стала “Размова на перспектыву” кітайскія калегі пераканаліся ў рэальна высокім узроўні адукацыйных паслуг, якія БДПУ прадастаўляе замежным грамадзянам. Адзначым, што на адкрыцці мерапрыемства да яго ўдзельнікаў з прывітальным словам звярнуліся рэктар БДПУ А. І. Жук і дырэктар Інфармацыйнаадукацыйнага цэнтра БДПУ ў Кітаі спадар Чжан Леа.

Не менш насычаная праграма чакала гасцей у вучэбным корпусе № 7. Там дэлегацыю сустракалі з нацыянальным каларытам: хлебам-соллю, а таксама выступленнем народнага ансамбля беларускай музыкі і песні “Ярыца”. Дырэктар Інстытута інклюзіўнай адукацыі В. В. Хітрук запрасіла гасцей у Рэспубліканскі рэсурсны цэнтр інклюзіўнай адукацыі, дзе расказала пра дзейнасць Інстытута і акрэсліла магчымыя напрамкі супрацоўніцтва.

На другім паверсе вучэбнага корпуса № 7 гасцей чакала выстаўка прац студэнтаў і выкладчыкаў факультэта эстэтычнай адукацыі, міні-экскурсію па якой правёў прафесар, член Беларускага саюза мастакоў Г. В. Лойка. Відэапрэзентацыя факультэта на кітайскай мове прыемна ўразіла замежных калег. Госці атрымалі таксама вычарпальную інфармацыю пра вучэбную, навуковую і міжнародную дзейнасть, якую ажыцяўляе Інстітут Псіхалогіі.

Напрыканцы сустрэчы дэлегацыю чакаў сюрпрыз — канцэртная праграма студэнтаў і выкладчыкаў ФЭА. У ліку выступоўцаў быў і студэнт з КНР Дай Цяньзяа, які бліскуча выканаў раманс.

Візіт дэлегацыі КНР у БДПУ — больш чым чарговы этап у рэалізацыі плана мерапрыемстваў Года адукацыі Рэспублікі Беларусь у Кітайскай Народнай Рэспубліцы. Мы бачым, як нашы ўсходнія партнёры маштабна дэманструюць адкрытасць нацыянальнай сістэмы адукацыі еўрапейскаму, у тым ліку і беларускаму, досведу. Многія з набыткаў БДПУ ў сферы сучасных адукацыйных тэхналогій зацікавілі гасцей, таму можна з упэўненасцю  сцвярджаць, што далейшаму развіццю кітайска-беларускага партнёрства — быць!

Алена РАГІЛЕВІЧ


АДУКАЦЫЯ Ў МІЖКУЛЬТУРНЫМ КАНТЭКСЦЕ

З 2015 г. Рэспубліка Беларусь актыўна ўваходзіць у еўрапейскую прастору вышэйшай адукацыі. Далучэнне да Балонскага працэсу прадугледжвае развіццё акадэмічнай мабільнасці і пашырэнне супрацоўніцтва з замежнымі ўніверсітэтамі для забеспячэння якасці атрыманых ведаў і кампетэнцый. Акадэмічная мабільнасць студэнтаў рэалізуецца ў рамках розных праграм (ERASMUS +, Тэмпус і інш.). Будучыя спецыялісты маюць магчымасць вучыцца ў еўрапейскай партнёрскай установе на працягу аднаго семестра, не перапыняючы адукацыйны працэс у сваім універсітэце. Такая форма ўзаемадзеяння дазваляе ўдзельнікам праграмы атрымаць рознабаковыя веды па выбраным напрамку пад‑ рыхтоўкі, пазнаёміцца з культурай і сістэмай адукацыі іншай краіны, палепшыць валоданне замежнымі мовамі, павысіць канкурэнтаздольнасць на рынку працы. Студэнты факультэта пачатковай адукацыі БДПУ ў 2018/2019 навучальным годзе двойчы станавіліся ўдзельнікамі праграм акадэмічнага абмену ERASMUS +.

У студзені бягучага года студэнтка другога курса дзённай формы атрымання адукацыі Яўгенія БЫКАВА скончыла навучанне па праграме міжнароднага семестра ў рамках пагаднення паміж БДПУ і Вышэйшай педагагічнай школай Верхняй Аўстрыі (г. Лінц). Яна атрымала веды па такіх дысцыплінах, як “Інавацыйныя стратэгіі навучання”, “Кіраванне класам (арганізацыя навучальнага працэсу)”, “Навучанне і адукацыя ў ХХІ стагоддзі”, “Навучанне на свежым паветры”. Таксама будучы педагог паглыбіла веды па нямецкай мове, музыцы і іншых актуальных у прафесійнай дзейнасці настаўніка пачатковых класаў прадметах, выконвала курсавы праект, звязаны з параўнальным аналізам сістэм пачатковай школы Беларусі і Аўстрыі, раз на тыдзень праходзіла педагагічную практыку. Менавіта апошні від дзейнасці найбольш спадабаўся Яўгеніі: — Штотыднёвая практыка займае даволі шмат часу: яна прадугледжвае падрыхтоўку і напісанне пасля кожных заняткаў водгукаў, якія правяраюць нашы куратары. Я працавала з дзяўчатамі з Італіі і Іспаніі ў Інтэрнацыянальнай  школе г. Лінц. “Жоўты клас” — гэта дзеткі 6–8 гадоў, зусім яшчэ малыя, але мы выдатна з імі ладзілі. У першы дзень мы расказвалі ім пра сябе і сваю краіну. Я падрыхтавала маляўнічую прэзентацыю з музыкай, відэа, цікавымі фактамі пра Беларусь. Пасля дзеці прызнаваліся, што наша краіна ім вельмі спадабалася. А мне спадабалася шукаць і знаходзіць агульную з імі мову, адчуваць, што кантакт усталяваны, што ёсць зваротная сувязь. Я праходзіла практыку ў цудоўнага настаўніка з вялікім стажам працы і пераняла ад яго шмат прафесійных прыёмаў. Па вывучаемых дысцыплінах звычайна задавалі “на дом” падрыхтаваць эсэ, прэзентацыі, праекты і г. д., так што сумаваць і ленавацца не даводзілася!

Пасля вяртання з Аўстрыі Яўгенія Быкава падзялілася атрыманым вопытам са студэнтамі факультэта падчас круглага стала ў рамках Дня англійскай мовы і правяла прафарыентацыйную сустрэчу з навучэнцамі ДУА “Гімназія № 38 г. Мінска”.

З лютага навучанне ў Вальядалідскім універсітэце (Іспанія) праходзіць трэцякурсніца ФПА Лілія МІКУЛЬСКАЯ. Удзел у праграме абмену дазволіць ёй засвоіць 11 дысцыплін на англійскай мове: “Прымяненне пазітыўнай псіхалогіі і эмацыйнага развіцця ў адукацыі”, “Культурная спадчына і адукацыя”, “Разнастайнасць навучання матэматыцы”, “Геаграфічная, гістарычная і грамадзянская адукацыя ў ХХІ ст.”, “Музыка і культура ў адукацыі”, “Настаўнік як даследчык: метадалогія даследаванняў у класе”, “Вывучэнне і навучанне мовам” і інш. На працягу навучання Лілія, вядома ж, наведвае курсы іспанскай мовы.

— Усе матэрыялы і хатнія заданні з тэрмінамі здачы выкладчыкі размяшчаюць на ўніверсітэцкай платформе Moodle. Гэта вельмі зручна, бо тут я магу атрымаць усе неабходныя звесткі, а таксама зваротную сувязь ад педагогаў, — распавядае пра сваё навучанне Лілія. — Частка прадметаў накіравана на сацыялізацыю студэнтаў у Іспаніі і знаёмства з нацыянальнай культурай і гісторыяй у цэлым. Некаторыя выкладчыкі ў рамках адукацыйнай праграмы правялі для мяне экскурсіі па горадзе і за яго межамі (напрыклад, па Санцьягскім гандлёвым шляху). Мы пабывалі ў двухмоўных школах і дзіцячых садках Вальядаліда і бліжэйшых вёсках з мэтай азнаямлення з сістэмай адукацыі ў Іспаніі. Дзеці былі вельмі рады прыняць у сябе замежных гасцей і падчас размовы папрактыкавацца ў англійскай мове. Выкладчыкі і адміністрацыя навучальных устаноў вельмі цёпла нас прымалі. Дадзеная праграма сапраўды выдатна сацыялізуе, пашырае кругагляд, дае вельмі добрую базу для крэатыўнага мыслення і ўвасаблення адукацыйных ідэй у жыццё.

ERASMUS + карыстаецца вялікай папулярнасцю ў студэнтаў дзякуючы магчымасці засвойваць розныя крос-культурныя дысцыпліны, а таксама ўмовам спансіравання: удзельнікам аплочваюць навучанне, пражыванне, авіябілеты, медыцынскую страхоўку. Для БДПУ ўдзел у такіх праграмах з’яўляецца добрай магчымасцю пашырыць межы міжнароднага супрацоўніцтва і ўмацаваць свае пазіцыі на еўрапейскай прасторы вышэйшай адукацыі.

Аксана САРОКА,
намеснік дэкана факультэта

 пачатковай адукацыі па навуковай рабоце

 


РАЗАМ — ДА ЎСТОЙЛІВАГА РАЗВІЦЦЯ

Плённае супрацоўніцтва Green Office універсітэта г. Хіль‑ дэсхайм (Германія) і Green Office BSPU працягваецца вось ужо два гады. І гэта не проста сумесная дзейнасць у адным кірун‑ ку і з адной мэтай, але і праца па агульным для абодвух бакоў алгарытме. Адна з формаў узаемадзеяння — сумесны праект маладзёжнай арганізацыі JANUN Hannover e.V. з БДПУ і ўні‑ версітэтам г. Хільдэсхайм “Адукацыя ў інтарэсах устойлівага развіцця праз СМІ”. Яго асноўная ідэя заключаецца ў знаём‑ стве бакоў з медыястратэгіяй партнёраў у сацыяльных сет‑ ках і мясцовых СМІ з мэтай інклюзіі канцэпцыі “зялёнага ўніверсітэта” ва ўніверсітэцкую супольнасць. Акрамя завоч‑ нага ўзаемадзеяння супрацоўніцтва прадугледжвае рэгуляр‑ ныя непасрэдныя кантакты ўдзельнікаў праекта. Сустрэчы адбываюцца па чарзе ў кожнай з краін‑удзельніц.

Чарговая рабочая сустрэча ў рамках праекта прайшла з 2 па 16 чэрвеня: спачатку — у Германіі, а затым — у Беларусі. Так, з 2 па 7 чэрвеня навуковы кіраўнік Green Office BSPU Наталля Салагуб і валанцёр арганізацыі, студэнтка 4-га курса факультэта прыродазнаўства Дар’я Данільчык вывучалі вопыт калег па рабоце са сродкамі масавай інфармацыі з мэтай прыцягнення студэнтаў і супрацоўнікаў да рэалізацыі канцэпцыі “зялёнага ўніверсітэта”.

З 9 па 16 чэрвеня партнёры з нямецкага Хільдэсхайма Сіра Мёлер і Ніна Бадэ (на здымку злева) гасцявалі ў БДПУ. Каардынатары і валанцёры Green Office BSPU прадэманстравалі вынікі працы арганізацыі ў гэтым годзе. Калегі высока ацанілі дзейнасць нашага офіса, адзначыўшы такія істотныя плюсы, як вялікая колькасць валанцёраў, інтэнсіўная праца са школьнікамі, наяўнасць выдатнай пляцоўкі для правядзення мерапрыемстваў — аграбіястанцыі БДПУ.

Госці вывучылі ўсе тонкасці работы Green Office BSPU са сродкамі масавай інфармацыі і сацыяльнымі сеткамі, наведалі рэдакцыю газеты “Настаўнік”, сталі ўдзельнікамі семінараў па працы з мясцовымі СМІ, што праводзіліся на базе нашага ўніверсітэта. Напрыклад, журналіст тэлеканала “МінскТБ” Яўгенія Леснікова паказала гасцям, як пытанні ўстойлівага развіцця знаходзяць адлюстраванне ў рэпартажах мясцовага тэлеканала, і наглядна прадэманстравала, што для беларускай грамадскасці гэтае пытанне надзвычай актуальнае.

Супрацоўнікі Green Office ўніверсітэта г. Хільдэсхайм і Green Office BSPU абмеркавалі перспектывы далейшага супрацоўніцтва і маюць намер узмацніць узаемадзеянне.

Вераніка МАНДЗІК