Свeт без межаў

20 верасня 2021 года № 11 (1265)

НАС ЯДНАЕ АДУКАЦЫЯ, КУЛЬТУРА І МАСТАЦТВА

Дзень народнага адзінства аб’яднаў не толькі жыхароў нашай краіны, але і беларусаў замежжа. Так, 17 верасня факультэт эстэтычнай адукацыі БДПУ прымаў дэлегацыю Саюза беларусаў Латвіі на чале са старшынёй праўлення, кіраўніком Рыжскага беларускага таварыства «Прамень» Аленай Лазаравай.

«Мы жывём у Латвіі, і нам важна, каб сувязі з суайчыннікамі захоўваліся. Культура не ведае межаў, таму неабходна мець платформу для наладжвання стасункаў, даверу і супрацоўніцтва. У гэтым мы бачым сваю місію. Мы адчуваем сябе часткай беларускага народа, нягледзячы на тое, што пражываем за мяжой. Любы прыезд у Беларусь, на Радзіму, для нас – крыніца натхнення. І ў той жа час мы заўсёды везлі адсюль часцінку дабрыні і цяпла ад сустрэч з землякамі. Адзінства – гэта неабходная ўмова развіцця і руху наперад, калі агульнымі намаганнямі можна дасягнуць любых мэт. І тое, што кожны з нас робіць, усё разам складваецца ў вялікі і добры вынік», –падкрэсліла Алена Лазарава.

Для гасцей была праведзена экскурсія «БДПУ: будучыня пачынаецца тут». Прадстаўнікі Саюза беларусаў Латвіі наведалі Рэспубліканскі рэсурсны цэнтр інклюзіўнай адукацыі, ганчарную майстэрню, майстэрні народных рамёстваў, азнаёміліся з экспанатамі выстаўкі народных рамёстваў і мастацкай творчасці студэнтаў і выкладчыкаў ФЭА. Адбылася таксама «Размова на перспектыву».

«Наш універсітэт валодае выдатнымі адукацыйнымі магчымасцямі для захавання нацыянальных культурных традыцый. У развіцці гэтага напрамку вельмі зацікаўлены як БДПУ, так і беларуская дыяспара. У супрацоўніцтве з Саюзам універсітэт рэалізаваў шэраг адукацыйных праектаў. Напрыклад, праведзена стажыроўка 19 латвійскіх педагогаў па тэме, звязанай з карэкцыйнай працай з дзецьмі з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця. Акрамя таго, у БДПУ вучацца выпускнікі латвійскіх школ. Гэта вынік прафарыентацыйнай работы Саюза беларусаў Латвіі, – адзначыў прарэктар па вучэбнай рабоце БДПУ Аляксандр Васільевіч Макоўчык. – У нас склаліся блізкія і цёплыя адносіны, і мы спадзяёмся на іх паглыбленне і развіццё. Гэтай мэце паслужыць, у прыватнасці, сённяшняя сустрэча з 24 прадстаўнікамі Саюза. Глыбока сімвалічна, што яна адбылася ў Дзень народнага адзінства».

Дырэктар Інстытута павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі Ірына Уладзіміраўна Шасцітка ўзгадала асноўныя здабыткі двухбаковага супрацоўніцтва: «Са спадарыняй Аленай мы знаёмы даўно і з 2016 г. па магчымасці стараемся плённа ўзаемадзейнічаць. Так, у ІПКіП праходзілі стажыроўку прадстаўнікі горада Рэзэкнэ, некаторыя з якіх знаходзяцца ў складзе дэлегацыі. Сёння ў нас вучыцца і хутка выходзіць на абарону дыпломнай працы настаўнік пачатковых класаў СШ № 88 г. Рыгі.

Дзякуючы прадстаўнікам латвійскай педагагічнай супольнасці праграмы нашага інстытута становяцца вядомымі, усё часцей работнікі сістэмы адукацыі Латвіі выбіраюць БДПУ, дзе ім забяспечаны высокапрафесійны падыход у павышэнні кваліфікацыі, стажыроўцы і перападрыхтоўцы».

Дэкан ФЭА Святлана Міхайлаўна Кабачэўская распавяла гасцям пра напрамкі работы факультэта, беражлівае стаўленне выкладчыкаў і студэнтаў да культурнай спадчыны Беларусі, пра новы праект «Зімовая майстэрня „Беларускія ўзоры“», для ўдзельнікаў якой будуць праведзены 6 майстар-класаў па народных рамёствах, арганізаваны пазнавальныя экскурсіі і многае іншае.

Незабыўнае ўражанне госці факультэта атрымалі ад беларускіх народных песень (ансамбль «Ярыца», мастацкі кіраўнік А.М. Шугаеў, хормайстар Л.М. Красна), гучання цымбал (ансамбль «Вярба», мастацкі кіраўнік В.В.Андрыенка, канцэртмайстар В.М. Слайкоўская), вакальных здольнасцей чацвёртакурсніка Уладзіміра Аруцюняна, майстар-класа па стварэнні лялек-абярэгаў і сувеніра «Валошка» (старшыя выкладчыкі В.Г. Парфяновіч, С.Я. Зяцікава і С.С. Кулапіна). Зрэшты, сваімі эмоцыямі яны ахвотна падзяліліся з карэспандэнтам «Н».

«З першай хвіліны мы паглыбіліся ў атмасферу прыязнасці, цеплыні, гасціннасці і незвычайнай любові да сваёй справы, спадчыны, увогуле да Беларусі. Вы захоўваеце і перадаеце традыцыі не толькі беларусам, але і ўсім, хто жадае даведацца пра наш народ, яго культуру», – падкрэслілі Жанна, Галіна і Віктар з беларускай суполкі «Мара», што ў горадзе Ліепая. А Таццяна (беларускае таварыства «Вербіца», г. Дагда) дадала: «Вы – вялікія малайцы! Прафесійны падыход да працы бачны ва ўсім. Будзем вучыцца на вашым прыкладзе». З настальгіяй узгадала студэнцкія гады Людміла Сінякова, прадстаўніца аб’яднання «Уздым», што ў горадзе Даўгаўпілс: «Пачуцці радасці і хвалявання апанавалі мной, калі зайшла ў корпус, дзе раней вучылася ў Інстытуце інклюзіўнай адукацыі (у мінулым – дэфекталагічны факультэт). За кароткі час візіту нас пазнаёмілі з напрамкамі работы, зацікавілі ідэямі супрацоўніцтва. Вельмі насычаная і карысная праграма, за якую шчыра дзякуем універсітэту».

21 мая 2021 года № 7 (1261)

У РЭЖЫМЕ відэаканферэнцыі прайшла сустрэча паміж прадстаўнікамі БДПУ і Нанкінскага ўніверсітэта інфармацыйных навук і тэхналогій (Кітай). Прарэктар па вучэбнай рабоце нашага ўніверсітэта Сяргей Іванавіч Васілец і кіраўнікі шэрагу структур БДПУ абмеркавалі з дырэктарам Інстытута педагагічнай адукацыі Ян Цзодун магчымасць заключэння пагаднення аб сумеснай падрыхтоўцы магістраў з ліку дырэктараў школ старэйшай ступені сярэдняй адукацыі КНР, якія маюць ступень бакалаўра.

ФАКУЛЬТЭТ эстэтычнай адукацыі правёў круглы стол з прадстаўнікамі педагагічнага факультэта Карагандзінскага ўніверсітэта імя Я.А. Букетава (Казахстан). Калегі абмеркавалі перспектывы супрацоўніцтва ў галіне педагогікі мастацтва, магчымасці правядзення шэрагу сумесных навучальных, навуковых, метадычных і творчых мерапрыемстваў, у тым ліку ў рамках Тыдня беларуска-казахскай культуры і мастацтва. Узаемную зацікаўленасць выклікала ідэя правядзення ў БДПУ Зімовай і Летняй школ для казахстанскіх студэнтаў, а таксама рэалізацыя праграмы акадэмічнай мабільнасці «Запрошаны прафесар». У адпаведнасці з апошняй ужо ў верасні госцем міжнароднага праекта ФЭА БДПУ «Дзесяць пытанняў майстру пра галоўнае» стане кандыдат мастацтвазнаўства з Карагандзінскага ўніверсітэта Л.Р. Залатарова.

19 красавіка 2021 года № 5 (1259)
НОВЫЯ ПЕРСПЕКТЫВЫ ЎЗАЕМАДЗЕЯННЯ

Пашырэнне кантактаў у сферы міжнароднага супрацоўніцтва – адзін з прыярытэтных напрамкаў дзейнасці БДПУ. Афіцыйныя сустрэчы, абмеркаванні, перамовы спрыяюць наладжванню плённых навуковых і адукацыйных стасункаў. Чарговы крок у гэтым кірунку – візіт у нашу alma mater дэлегацыі Карагандзінскага ўніверсітэта імя акадэміка Я.А. Букетава (Казахстан) на чале з рэктарам, прафесарам, членам-карэспандэнтам НАН РК Нурланам Арынбасаравічам Дулатбекавым.

За тыдзень госці паспелі азнаёміцца з аду- кацыйным працэсам у шэрагу структурных падраздзяленняў – Інстытуце інклюзіўнай аду- кацыі, на факультэтах эстэтычнай адукацыі, гістарычным, фізіка-матэматычным і інш., а таксама пабывалі ў Беларуска-Казахстанскім культурна-адукацыйным цэнтры. Для гасцей была праведзена экскурсія па ўніверсітэце. Яны ўбачылі мастацкую галерэю «Асветнікі зямлі беларускай», наведалі залу рэдкай кнігі, спартыўны комплекс БДПУ.     

У рамках візіту рэктар нашай установы Аляксандр Іванавіч Жук абмеркаваў з калегамі перспектывы рэалізацыі дагавора аб супрацоўніцтве паміж БДПУ і КарУ. Падчас круглага стала «Размова на перспектыву» былі падведзены вынікі сустрэчы, агучаны планы па наладжванні партнёрскіх стасункаў паміж факультэтамі і інстытутамі па падрыхтоўцы педагагічных кадраў. У прыярытэце – работа па арганізацыі сумеснай праграмы падрыхтоўкі магістрантаў і спецыялістаў у галіне інклюзіўнай, пачатковай і эстэтычнай адукацыі.

Акрамя таго былі выказаны прапановы сумеснага ўдзелу ў даследчых праектах, навуковых канферэнцыях, вэбінарах, правядзення анлайн-лекцый, ажыццяўлення акадэмічнага абмену выкладчыкамі і студэнтамі, арганізацыі стажыроўкі магістрантаў і дактарантаў. У бліжэйшы час рэктары абодвух універсітэтаў плануюць падпісаць «дарожную карту» супрацоўніцтва.

У сваім шчыльным графіку госці знайшлі час, каб падзяліцца з карэспандэнтам «Н» уражаннямі ад візіту ў БДПУ.

Старшыня праўлення – рэктар Карагандзінскага ўніверсітэта імя акадэміка Я.А. Букетава Нурлан Арынбасаравіч Дулатбекаў:

– Выказваю шчырую падзяку кіраўніцтву БДПУ і асабіста яго рэктару Аляксандру Іванавічу Жуку за цёплы прыём на сяброўскай беларускай зямлі. Нашы дзяржавы і народы аб’ядноўвае агульная гісторыя, мы блізкія духоўна. Упэўнены, што візіт дэлегацыі КарУ надасць новы імпульс супрацоўніцтву паміж універсітэтамі, паслужыць умацаванню духоўнамаральных каштоўнасцей у сістэме вышэйшай адукацыі, развіццю сучасных напрамкаў навуковых даследаванняў.

Дэкан педагагічнага факультэта Мірлан Мейрамбекавіч Іманбекаў:

– У казахстанскай дэлегацыі толькі пазітыўныя ўражанні ад сустрэчы. Мы ўбачылі выдатных кіраўнікоў, прафесійных выкладчыкаў, разумных студэнтаў – прадстаўнікоў сучаснага, паспяховага і перспектыўнага ўніверсітэта з больш чым 105-гадовай гісторыяй. Асаблівая падзяка калектыву ФЭА за цудоўны канцэрт і дэманстрацыю творчых работ студэнтаў.

Дэкан фізіка-тэхнічнага факультэта Асылбек Калкенавіч Зейнідзенаў:

– У БДПУ пануе асаблівая атмасфера, гэта месца не толькі для вучобы: тут ёсць і творчасць, і спорт, і навука! Створаны сучасныя вучэбна-даследчыя цэнтры, дзе ўдала прымяняюцца інавацыйныя педагагічныя тэхналогіі. Паспяхова рэалізуецца міжнароднае супрацоўніцтва, у рамках якога вядзецца падрыхтоўка педагагічных кадраў, у тым ліку для краін блізкага і далёкага замежжа.

Загадчык кафедры педагогікі і методыкі пачатковага навучання прафесар Салтанат Куатаўна Абільдзіна:

– У вас створаны ўсе ўмовы для паспяховай вучэбнай і навуковай дзейнасці студэнтаў. Мяне ўразіла маштабнасць работы Інстытута павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі. Хачу таксама адзначыць дзейнасць ФСПТ па арганізацыі валанцёрскай практыкі і Бацькоўскага ўніверсітэта, што дазваляе сфарміраваць прафесійныя кампетэнцыі ў будучых педагогаў.

Кіраўнік Цэнтра спецыяльнай і інклюзіўнай адукацыі Айнагуль Рымбекаўна Рымханава:

– Ваш універсітэт – адзін з тых, хто змог захаваць асновы традыцыйнай сістэмы адукацыі пры далучэнні да Балонскага працэсу, гарманічна інтэгруючы абедзве формы падрыхтоўкі кадраў. Асаблівую цікавасць выклікала магчымасць навучання студэнтаў па розных профілях у рамках адной спецыяльнасці, з чым мы дэталёва азнаёміліся на прыкладзе Інстытута інклюзіўнай адукацыі і Інстытута псіхалогіі. Такі падыход дазваляе вызначаць профільныя асаблівасці спецыяльнасцей і забяспечваць максімальную адпаведнасць якасці падрыхтоўкі педагагічных кадраў запытам сучаснага грамадства і адукацыйнай прасторы ў цэлым. Таксама неабходна адзначыць вялікі пласт выхаваўчай работы БДПУ, выніковасць якой выяўляецца ў дзейнасці студэнцкіх атрадаў, валанцёрскіх каманд і іншых студэнцкіх грамадскіх арганізацый, якія закліканы фарміраваць духоўнамаральныя якасці, такія важныя для будучага педагога.

30 сакавіка 2021 года № 4 (1258)

Калектыў беларуска-ўзбекскага сумеснага факультэта «Інавацыйная педагогіка» Ташкенцкага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта імя Нізамі (ТДПУ) урачыста адзначыў свята вясны і абнаўлення Наўруз. У яго святкаванні прынялі ўдзел адміністрацыя ўніверсітэта, прафесарска-выкладчыцкі склад, студэнты, прадстаўнікі Беларускага нацыянальнага культурнага цэнтра ва Узбекістане, замежныя госці. Падчас афіцыйнай часткі кіраўніцтва ТДПУ заахвоціла лепшых куратараў акадэмічных груп.

У адпаведнасці з традыцыяй на факультэце быў накрыты стол з нацыянальнымі стравамі беларускай і ўзбекскай кухні. На спецыяльна падрыхтаванай сцэне ва ўнутраным дворыку ўніверсітэта з творчымі нумарамі выступілі студэнты. Удзельнікі і госці свята разам танчылі і спявалі, дзяліліся радасцю і добрым настроем. Амілхон ІСМАІЛАЎ, дэкан беларуска-ўзбекскага сумеснага факультэта «Інавацыйная педагогіка»

9 сакавіка 2021 года № 3 (1257)

ПЕРСПЕКТЫЎНЫ ВЕКТАР МІЖНАРОДНАГА СУПРАЦОЎНІЦТВА

Калі 2020 год быў адзначаны інтэнсіфікацыяй супрацоўніцтва з гістарычным факультэтам Еўразійскага нацыянальнага ўніверсітэта імя Л.М. Гумілёва (Казахстан), то ў 2021-м расійскі вектар мае ўсе шанцы стаць галоўным кірункам міжнародных кантактаў гістарычнага факультэта БДПУ. Пра гэта сведчыць як дынаміка сустрэч, так і шырокае кола іх удзельнікаў. Чарговае мерапрыемства ў рэжыме анлайн прадстаўнікі гістфака БДПУ на чале з дэканам В.П. Скок правялі з кіраўніцтвам і прафесурай Інстытута гістарычнай, прававой і сацыяльнай адукацыі (ІГПіСА) Башкірскага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта імя М. Акмулы.

«Н»-даведка. Акмулінскі ўніверсітэт у 2019 г. заняў 12-ы радок у топ-20 педагагічных універсітэтаў Расіі. У ІГПіСА дзейнічаюць 5 кафедраў, на 7 спецыяльнасцях навучаецца звыш 1000 студэнтаў. Інстытут узначальвае кандыдат педагагічных навук Аксана Аляксееўна Шамігулава.

Калегі распавялі пра асноўныя кірункі дзейнасці і акрэслілі перспектывы навукова-адукацыйнага супрацоўніцтва. Працягам дасягнутых дамоўленасцей стаў тэлемост «БДПУ (г. Мінск) – БДПУ (г. Уфа)», які адбыўся паміж прадстаўнікамі студэнцкага актыву. Першы вопыт міжнароднага ўзаемадзеяння на ўзроўні маладзёжных арганізацый можна назваць паспяховым. Па словах беларускай удзельніцы – студэнткі 2-га курса Маі Раманюк, сустрэча атрымалася цёплай і змястоўнай. «Мы распавялі пра брэндавыя ўніверсітэцкія і факультэцкія праекты, пазнаёмілі з дзейнасцю грамадскіх арганізацый і аб’яднанняў па інтарэсах, абмеркавалі працу ў складзе СНДЛ, правядзенне прафарыентацыйных мерапрыемстваў, забяспечанасць месцамі для пражывання ў інтэрнатах. Студэнтаў з Уфы зацікавіла магчымасць удзелу ў зорных паходах, а будучых гісторыкаў з Мінска – археалагічныя раскопкі ў Башкартастане. Наперадзе нас чакаюць сумесныя праекты і зносіны з цікавымі людзьмі!» – з натхненнем падагульніла Мая.

 Па ініцыятыве дэкана гістарычнага факультэта В.П. Скок у канцы лютага прайшоў live-streaming «Урокі мужнасці і патрыятызму», у якім прынялі ўдзел і новыя партнёры з Акмулінскага ўніверсітэта. В.а. загадчыка кафедры айчыннай гісторыі ІГПіСА Рустам Закіравіч Алмаеў распавёў пра патрыятычныя праекты інстытута – мультымедыйны гістарычны парк «Расія – мая гісторыя» і студэнцкі конкурс метадычных распрацовак «Урок мужнасці». Удзельнікі livestreaming з Беларусі, Расіі і Казахстана падзяліліся вопытам сваіх універсітэтаў у справе захавання гістарычнай памяці пра Вялікую Айчынную вайну і агульную Перамогу. Падчас мерапрыемства ў відэазапісе прагучалі песні ў выкананні народнага ансамбля беларускай музыкі і песні «Ярыца» (БДПУ), Уладзіслава Макарэвіча (БрДУ), а таксама калектываў з ЕНУ і інш.

Live-streaming «Урокі мужнасці і патрыятызму» – сімвалічны старт памятных мерапрыемстваў, прымеркаваных да 80-годдзя пачатку Вялікай Айчыннай вайны. Як адзначыла А.А. Шамігулава, дырэктар ІГПіСА, «мерапрыемства дапамагло сустрэцца аднадумцам». Сапраўды, перад установамі вышэйшай адукацыі СНД стаяць агульныя задачы па інтэграцыі ў міжнародную адукацыйную прастору. Акрамя таго, пашырэнне геаграфіі супрацоўніцтва адкрывае новыя перспектывы перад студэнтамі і прафесарскавыкладчыцкім складам гістарычнага факультэта БДПУ і паспрыяе павышэнню якасці адукацыі.

 Таццяна БАРЫШНАЯ,  намеснік дэкана гістарычнага факультэта па выхаваўчай рабоце

 

18 студзеня 2021 года № 1 (1255)

ПАШЫРАЕЦЦА супрацоўніцтва Беларусі з Узбекістанам у сферы вышэйшай адукацыі, у прыватнасці, у галіне падрыхтоўкі высокакваліфікаваных кадраў. У мінулым годзе міністэрствы адукацыі дзвюх краін заключылі адпаведнае міжведамаснае пагадненне. У яго рамках па ініцыятыве рэктара БДПУ Аляксандра Іванавіча Жука і кіраўніка ДжДПІ Шаўката Сафаравіча Шарыпава быў падпісаны дагавор аб партнёрстве паміж Беларускім дзяржаўным педагагічным універсітэтам імя Максіма Танка і Джызакскім дзяржаўным педагагічным інстытутам імя А. Кадыры. Асноўная мэта супрацоўніцтва – стварэнне факультэта «Сумесных адукацыйных праграм», студэнты 1–2 і 4-га курсаў якога будуць навучацца ў ДжДПІ, а 3-га курса – у БДПУ па спецыяльнасцях «Практычная псіхалогія» і «Лагапедыя». Таксама бакі зацікаўлены ў акадэмічным абмене студэнтамі і выкладчыкамі, у стажыроўках, павышэнні кваліфікацыі выкладчыкаў на базе абедзвюх устаноў адукацыі, сумесных даследаваннях у сферы педагогікі і псіхалогіі, правядзенні сумесных метадычных семінараў і канферэнцый па ўсіх педагагічных напрамках.

Летам мінулага года абітурыенты, якія выказалі жаданне вучыцца па сумеснай адукацыйнай праграме, накіравалі ў прыёмную камісію ў рэжыме анлайн дакументы, прайшлі адпаведнае сумоўе і прынялі ўдзел у тэставых выпрабаваннях. У выніку 100 узбекскіх студэнтаў былі рэкамендаваны да залічэння на навучанне на рускай мове па двух напрамках бакалаўрыяту («Практычная псіхалогія» і «Лагапедыя») на платна-кантрактнай аснове па адукацыйнай праграме 3+1.

Заняткі на факультэце праводзяць выкладчыкі абедзвюх устаноў вышэйшай адукацыі. Для студэнтаў адкрываюцца новыя перспектывы, у прыватнасці, яны атрымліваюць веды, якія адпавядаюць высокім міжнародным стандартам, з выкарыстаннем найноўшых адукацыйных тэхналогій. Пасля завяршэння навучання студэнты сумеснага факультэта атрымаюць два дыпломы – Джызакскага дзяржаўнага педагагічнага інстытута імя А. Кадыры і Беларускага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта імя Максіма Танка. Гэта дасць магчымасць маладым спецыялістам пабудаваць паспяховую кар’еру ў сферы адукацыі і зрабіць важкі ўнёсак у будучыню сваёй краіны.

Кацярына КАРАНЕЦ, намеснік дэкана па вучэбнай рабоце факультэта дашкольнай адукацыі

ДЗЯКУЮЧЫ сваім пазаштатным карэспандэнтам «Н» мае магчымасць знаёміць чытачоў газеты з найбольш важнымі падзеямі з жыцця сумеснага Беларуска-Узбекскага факультэта «Інавацыйная педагогіка». Так, кіраўнік узгаданай структуры Амілхон Ісмаілаў паведаміў нам, што днямі ў Ташкенцкім дзяржаўным педагагічным універсітэце імя Нізамі адбылося пасвячэнне першакурснікаў у студэнты. Ва ўрачыстым мерапрыемстве прынялі ўдзел выкладчыкі і студэнты ТДПУ, а таксама спецыяльна запрошаны госць – дырэктар Беларускага культурнага цэнтра «Світанак» горада Ташкент С.М. Дудзюк.

Рэктар узбекскай установы вышэйшай адукацыі А.Ю. Умараў сардэчна павіншаваў маладых людзей са знакавай падзеяй і пажадаў ім атрымаць на базе БДПУ і ТДПУ трывалыя практыкаарыентаваныя веды. Акрамя таго, Алішэр Юсубжанавіч уручыў першакурснікам доўгачаканыя студэнцкія білеты.

Удзячныя студэнты прадставілі ўвазе прысутных свае творчыя нумары. Невялікую канцэртную праграму для будучых педагогаў падрыхтавалі і госці з Дзяржаўнай кансерваторыі Узбекістана, а таксама прадстаўнікі музычнай кафедры ТДПУ.

23 кастрычніка 2020 года № 12 (1250)

– Сустрэча з Аманжолам аказалася вельмі эмацыйнай і інфарматыўнай, – распавядае Мікіта РАЧЫЛОЎСКІ. – Выказаная мной ідэя напісаць у суаўтарстве артыкул пра знакамітага дзеда калегі была ім горача падтрымана. Нягледзячы на санітарна-эпідэміялагічную абстаноўку, якая часова паставіла праграму акадэмічнай мабільнасці на паўзу, нашы сувязі не перапыніліся. Як вынік – у кастрычніку пабачыла свет публікацыя «У шэрагах беларускіх партызан. Валій Балжанавіч Уразбаеў – арганізатар і нязменны камісар партызанскага атрада „Бальшавік“. Сёння з тэкстам артыкула можна азнаёміцца ў навуковай электроннай бібліятэцы www.elibrary.ru або ў друкаваным зборніку, які знаходзіцца ў Беларуска-Казахстанскім культурна-адукацыйным цэнтры БДПУ.

Вялікая Айчынная вайна заспела малодшага палітрука В.Б. Уразбаева на месцы службы ў г. Асавец Беластоцкай вобласці на пасадзе начальніка друкарні дывізіі. Усіх заслуг адважнага сына казахскага народа ў гады змагання з ворагам не пералічыць. Нават па адной кароткай вытрымцы з баявой характарыстыкі можна меркаваць пра маштабнасць яго дзейнасці: «Пад асабістым кіраўніцтвам В.Б. Уразбаева было праведзена 98 баявых аперацый, а сам партызанскі атрад вырас з 9 чалавек да больш чым 300. В.Б. Уразбаеў сістэматычна праводзіў агітацыйнапалітычную працу сярод мясцовага насельніцтва, асабліва ў перыяд наступлення Чырвонай Арміі; з байцамі атрада выратаваў ад фашысцкіх карнікаў 9135 мірных жыхароў; знішчыў 121 вагон з жывой сілай праціўніка і амаль дзве тысячы паліцэйскіх, нямецкіх салдат і афіцэраў».

Тэма, якую мы сумесна распрацоўваем, з’яўляецца важнай для народаў абедзвюх краін. Я ганаруся тым, што як гісторык і будучы педагог маю магчымасць удакладняць, сістэматызаваць і захоўваць праўдзівыя факты для наступных пакаленняў, для ўмацавання гістарычных і культурных сувязей паміж нашымі рэспублікамі. Праца над праектам працягваецца: падрыхтавана шмат навуковага матэрыялу пра адважных сыноў і дачок казахскага народа, якія пралівалі кроў за вызваленне беларускай зямлі ад нямецкафашысцкіх захопнікаў. Гэтыя звесткі абавязкова будуць апублікаваны, што зробіць іх даступнымі для азнаямлення шырокім колам зацікаўленых асоб.

Рэдакцыя «Н» атрымала цёплы ліст і ад суаўтара публікацыі, палкоўніка запасу, кандыдата юрыдычных навук Аманжола УРАЗБАЕВА. Унук знакамітага партызана звярнуўся да нас з такімі словамі:

 – Паважаныя сябры! Бязмерна рады выказаць вам словы ўдзячнасці за Памяць! У Казахстане ведаюць, як вы адказна ставіцеся да сваёй гісторыі, як шануеце сваіх Герояў. Слова «партызан» у Беларусі з’яўляецца сінонімам слова «патрыёт». Такая пазіцыя блізкая і нам, казахам. Асабіста я ганаруся тым, што мой дзядуля зрабіў такі важкі ўнёсак у вызваленне свяшчэннай беларускай зямлі ад фашызму. Я вельмі ўдзячны лёсу за тое, што падараваў мне знаёмства з мэтанакіраваным, разумным, інтэлігентным маладым чалавекам – студэнтам БДПУ Мікітам Рачылоўскім. Яго ўдумлівае і паважлівае стаўленне да біяграфіі, здавалася б, чужога чалавека пры падрыхтоўцы сумеснай публікацыі пра баявы шлях дзядулі не магло мяне не крануць. Цудоўна, што на блаславёнай беларускай зямлі жывуць такія выдатныя людзі. Жадаю Беларусі і яе людзям росквіту і дабрабыту!

Падрыхтавала Вераніка МАНДЗІК

30 чэрвеня 2020 года № 8 (1246)

НА МІЖНАРОДНЫМ форуме «Педагагічная адукацыя ва ўмовах сістэмнай трансфармацыі сучаснага грамадства», адным з арганізатараў якога выступіў Маскоўскі педагагічны дзяржаўны ўніверсітэт (МПДУ), нашу alma mater годна прадставіў прарэктар па вучэбнай рабоце С. І. Васілец. Перад больш чым 2500 удзельнікамі анлайн-мерапрыемства Сяргей Іванавіч выступіў з дакладам «Бесперапынная педагагічная адукацыя ў Рэспубліцы Беларусь: ад педагагічных класаў да дадатковай адукацыі дарослых». З яго міжнародныя эксперты даведаліся пра рэалізацыю ў Беларусі канцэпцыі бесперапыннай педагагічнай адукацыі, адкрыццё педагагічных класаў і груп у школах краіны, падтрымку выпускнікоў педкласаў на ўзроўні Кіраўніка дзяржавы, а таксама аб працы вучэбна-навукова-інавацыйнага кластара бесперапыннай педагагічнай адукацыі, кіруючым ядром якога з’яўляецца БДПУ як вядучая ў галіне ўстанова вышэйшай адукацыі. Дададзім, што на базе МПДУ – базавай арганізацыі дзяржаў–удзельніц СНД па падрыхтоўцы педагагічных кадраў і партнёра нашага ўніверсітэта – былі абмеркаваны стратэгічныя напрамкі развіцця сістэмы бесперапыннай педагагічнай адукацыі і спосабы вырашэння актуальных задач падрыхтоўкі педагагічных кадраў.

ВЫДАТНАЙ магчымасцю ўспомніць і расказаць пра падзеі Вялікай Айчыннай стаў IV Усерасійскі (з міжнародным удзелам) вакальна-харавы конкурс імя Д. Б. Кабалеўскага, заснавальнікам якога выступіў Таганрогскі інстытут імя А. П. Чэхава пры падтрымцы Міністэрства культуры Растоўскай вобласці. У рамках мерапрыемства адбыўся конкурс студэнцкіх навуковых работ, на які свае даследаванні накіравалі прадстаўніцы факультэта эстэтычнай адукацыі БДПУ Л. Жукава і А. Федаровіч. Працы дзяўчат «Музычная творчасць Беларусі ў гады Вялікай Айчыннай вайны» і «Ваенная тэма ў творчасці беларускіх аўтараў-франтавікоў» былі ўдастоены адпаведна дыпломаў лаўрэатаў I і ІІ ступеняў. Даследаванні Лізаветы і Аляксандры будуць выдадзены ў навуковым зборніку Таганрог­скага інстытута імя А. П. Чэхава.

Журы выказала падзяку навуковым кіраўнікам студэнтак – дацэнтам В. А. Чарняк і Т. В. Сярновай за высокапрафесійную падрыхтоўку ўдзельнікаў кон­курсу ў намінацыі «Навуковая праца ў галіне мастацтва і адукацыі»

12 сакавіка 2020 года № 3 (1241)

ФАКУЛЬТЭТ даўніверсітэцкай падрыхтоўкі нашага ўніверсітэта і Інфармацыйна-адукацыйны цэнтр БДПУ ў Кітаі (г. Санья) завяршылі набор грамадзян КНР на навучанне па праграме «Руская мова як замежная». Фінальнае сумоўе прайшло ў рэжыме анлайн і адбылося з удзелам экзаменатараў – прадстаўнікоў alma mater і Цэнтра. Відэаінтэрв’ю ў групах WeChat паспяхова прайшлі больш за 50 чалавек. Іх навучанне пачнецца на базе Цэнтра, а працягнецца у сценах нашага ўніверсітэта. У жніўні кітайскія навучэнцы стануць слухачамі факультэта даўніверсітэцкай падрыхтоўкі, а затым – студэнтамі першай ступені вышэйшай адукацыі БДПУ.

«Н»-даведка. Інфармацыйна-адукацыйны цэнтр БДПУ ў г. Санья (КНР) быў створаны ў маі 2019 г. з мэтай рэалізацыі сумеснай адукацыйнай праграмы «Руская мова як замежная» для грамадзян КНР.

Дэлегацыя БДПУ на чале з прарэктарам па навуковай рабоце Г. В. Торхавай наведала Маскоўскі педа-гагічны дзяржаўны ўніверсітэт (МПДУ). Паездка адбылася ў рамках дамоўленасцей аб доўгатэрміновым супрацоўніцт-ве, дасягнутых рэктарамі ўстаноў А. І. Жуком і А. У. Лубковым. Прадуманая да дробязей праграма дазволіла членам дэлегацыі за паўтара дня выканаць усе камандзіровачныя заданні і нават далучыцца да культурнага жыцця расійскай сталіцы. Акадэмічны складнік быў рэалізава-ны на адкрытым пашы-раным пасяджэнні рэк-таратаМПДУ. У сваім дакладзе Ганна Васільеўна прэзентавала наш універсітэт, засяродзіла ўвагу на ролі БДПУ як цэнтра кластара бесперапыннай педагагічнай адукацыі
ў краіне, паказала ў дынаміцы дасягненні alma mater па ўсіх напрамках дзейнасці (адукацыйнай, навуковай, выха-ваўчай і г. д.). Таксама Г. В. Торхава паведаміла, што сёння БДПУ распрацоўвае новыя стратэгічныя планы на чарговую пяцігодку. Падчас дыскусіі з удзелам рэктара МПДУ беларускія і расійскія калегі высветлілі, што абедзве ўстановы рухаюцца ў адным кірунку.

Члены дэлегацыі наведалі шэраг інстытутаў МПДУ – фізікі, матэматыкі, філалогіі, мастацтваў, дзе адбыліся сустрэчы з адміністрацыяй і былі дасягнуты дамоўленасці аб сумеснай навукова-даследчай дзейнасці, напрыклад, падачы адразу некалькіх заявак на гранты Беларускага і Расійскага фондаў фундаментальных даследаванняў.

У прыватнасці, Інстытут інклюзіўнай адукацыі БДПУ плануе сумесна з Інстытутам дзяцінства МПДУ арганізаваць даследаванне па праблеме заікання дзяцей.

У ліку стратэгічных напрамкаў супрацоўніцтва варта вылучыць: узаемны ўдзел у навуковых канферэнцыях; актывізацыю акадэмічнай мабільнасці студэнтаў (абмен малымі групамі па 2–3 чалавекі па ўсіх спецыяльнасцях тэрмінам ад тыдня да семестра); навуковыя стажыроўкі; сумесныя сацыяльна-адукацыйныя праекты; канцэртна-выставачную дзейнасць і інш. Усё пералічанае стане на-паўненнем дарожнай карты супрацоўніцтва, бо поспех, як вядома, – за кансалідацыяй намаганняў.


21 лютага 2020 года № 2 (1240)

НАСУСТРАЧ БУДУЧЫНІ

У свеце адбываецца шэраг пераўтварэнняў: іншым становіцца клімат планеты, імкліва развіваюцца тэхналогіі, значныя змены назіраюцца ў складзе насельніцтва. Мы ўсё часцей сутыкаемся з рызыкамі, у аснове якіх ляжаць няроўнасць і працяглыя канфлікты. Для пераадолення гэтых негатыўных тэндэнцый, пабудовы бяспечнага, справядлівага і больш устойлівага свету патрабуецца супрацоўніцтва людзей розных нацыянальнасцей і пакаленняў.

Названыя вышэй пытанні на працягу 2020 г. плануюць абмяркоўваць удзельнікі міжнароднай кампаніі «ААН–75».
З мэтай вызначэння перспектыў супра-цоўніцтва ў рамках правядзення дадзенай ініцыятывы рэктар БДПУ А. І. Жук прыняў Пастаяннага каардынатара Арганізацыі Аб’яднаных Нацый у Рэспубліцы Беларусь Іаану Казана-Вішнявецкі.

У межах кампаніі «ААН–75» плануецца правядзенне Маладзёжнай эстафеты «Насустрач будучыні, якую мы хочам». Ключавымі яе мерапрыемствамі стануць адкрытыя дыскусіі, што пройдуць ва ўсіх абласцях нашай краіны. Аратары прадставяць уласнае бачанне буду-чыні планеты, падзеляцца вопытам папуляры-зацыі каштоўнасцей устойлівага развіцця, раскажуць пра рэалізаваныя маладзёж-ныя праекты.


Арганізатарамі эстафеты пад эгідай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь выступяць рэгіянальныя ўніверсітэты – удзельнікі кластара бесперапыннай
педагагічнай адукацыі, рэ-сурсныя цэнтры Асацыяцыі «Адукацыя ў інтарэсах устойлівага развіцця», маладзёжныя паслы Мэт устойлівага развіцця.
Комплексную падтрымку мерапрыемстваў Маладзёжнай эстафеты акажа Каардынацыйны цэнтр «Адукацыя ў інтарэсах устойлівага развіцця» БДПУ.
Інэса ЗУБРЫЛІНА,
начальнік КЦ «АУР»


16 студзеня 2020 года № 1 (1239)

Адным з удзельнікаў святкавання 105-годдзя БДПУ стаў госць універсітэта А. Ш. Ісмаілаў – дэкан факультэта «Інавацыйная педагогіка», адкрытага на базе Ташкенцкага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта імя Нізамі (ТДПУ) сумесна з БДПУ. Карэспандэнт «Н» не мог не скарыстацца нагодай і сустрэўся з Амілхонам Шукурулаевічам у апошні дзень яго знаходжання ў Мінску, каб даведацца пра ўражанні ад вядучага педагагічнага ўніверсітэта краіны.

– Стварэнне такой буйной міжуніверсітэцкай структуры, якой і з’яўляецца наш сумесны факультэт, стала сапраўднай падзеяй не толькі для ТДПУ, але і ўвогуле для сістэмы аду-кацыі Узбекістана. Варта нагадаць, што праект быў іні-цыяваны рэктарамі двух педагагічных універсітэтаў –
А. І. Жуком і Ш. С. Шарыпавым і ажыццявіўся шмат
у чым дзякуючы кадраваму патэнцыялу вашага ўніверсітэта і статусу БДПУ як базавай арганізацыі дзяржаў—удзельніц СНД па падрыхтоўцы, перападрыхтоўцы і павышэнні кваліфікацыі педагагічных работнікаў і спецыялістаў у галіне інклюзіўнай і спецыяльнай адукацыі. Падрыхтоўчая праца па стварэнні сумеснага факультэта вялася імкліва. Не прайшло і двух месяцаў, як да вучобы прыступілі студэнты, што выбралі спецыяльнасці «Лагапедыя», «Практычная псіхалогія» і «Дашкольная адукацыя». Сёлета ў нас з’явіўся новы і вельмі запатрабаваны напрамак – «Пачатковая адукацыя». Справа ў тым, што ва Узбекістане моладзь складае больш за 65% насельніцтва краіны (прырост у 2018 г. склаў 1,8%. — Рэд.). Таму веды ў галіне педагагічных тэхналогій і атрыманне прафесіі настаўніка пачатковых класаў не толькі вітаюцца, але
і з’яўляюцца вельмі надзённымі. Сёлета лічбы набору на факультэт «Інавацыйная педагогіка» засталіся ранейшымі. Па выніках прыёмнай кампаніі-2019 на першы курс залічана 150 чалавек.

Мае візіты ў БДПУ шмат у чым звязаны з далейшым развіццём нашага агульнага факультэта, распрацоўкай вучэбных праграм і планаў, сучасных электронных падручнікаў. Я вельмі ўдзячны рэктару ўніверсітэта
А. І. Жуку, які знайшоў час для сустрэчы і абмеркавання шэрагу актуальных пытанняў, а таксама прарэктару па вучэбнай рабоце А. В. Макоўчыку, дырэктарам інстытутаў В. В. Хітрук і Д. Р. Дзьякаву, дэкану факультэта Н. У. Ждановіч і куратару сумеснага факультэта з боку БДПУ С. М. Фякліставай за арганізацыю і забеспячэнне высокага ўзроўню выкладання профільных дысцыплін. Магчыма, вы не ведаеце, што ў нас у ТДПУ праводзіцца інтэрнэт-анкетаванне студэнтаў. Будучым спецыялістам прапануецца адказаць на 10 пытанняў. Напрыклад, якія прадметы падабаюцца, што яны хацелі б змяніць у навучальным працэсе або якую прапанову ўнесці. Некаторыя з іх маюць дачыненне да беларускіх калег. Прыемна праз газету «Настаўнік» паведаміць, што ўзбекскія студэнты задаволены высокім прафесійным узроўнем выкладчыкаў
з БДПУ і адзначаюць практычную накіраванасць навучання.

Таксама мы заўважылі наступную тэндэнцыю. Год назад наша ўзаемадзеянне адбывалася на ўзроўні рэктаратаў універсітэтаў, затым узбагачалася на ўзроўні кафедраў, выкладчыкаў, а цяпер рэалізуецца і студэнтамі. Я маю на ўвазе сітуацыю, калі днямі прадстаўнікі ТДПУ стануць удзельнікамі 55-га інтэрнацыянальнага Зорнага паходу, а вясной прыедуць для ўдзелу ў Дэкадзе студэнцкай навукі. Радуе таксама, што беларускія выкладчыкі, якія працавалі ў Ташкенце, запомнілі імёны лепшых узбекскіх студэнтаў і сёння цікавяцца іх поспехамі.

Што ўразіла? Студэнцкая вёска: прыгожыя будынкі, сучасная планіроўка блокаў, выдатная інфраструктура. Лічу, што студэнты, якія там жывуць, павінны вучыцца на 15 балаў пры існуючай 10-бальнай сістэме. І быць патрыётамі БДПУ і Бацькаўшчыны!

За дні, праведзеныя ў Мінску, я і сам палюбіў Беларусь. Тут прыгожа і чыста, усё квітнее, як у нас у Ташкенце. Ды і самі людзі – беларусы і ўзбекі – падобныя. Гэта выяўляец-ца ў павазе да настаўнікаў і старэйшых па ўзросце людзей, у гасціннасці. Мой дзед Бурыхужа Ісмаілаў, былы салдат-пехацінец, кавалер 4 ордэнаў, вызваляў Беларусь і дайшоў да Берліна. Дык вось, па дарозе з Нацыянальнага аэра-порта я ўбачыў надзвычай прыгожыя лясы і ўзгадаў дзедавы аповеды пра беларускую прыроду.

Пакідаючы Беларусь, забіраю з сабою ўспаміны пра Мір і Нясвіж, пра вашу багатую гісторыю і культуру. А яшчэ пра стравы беларускай кухні, у прыватнасці – толькі не падказвайце! – дранікі, бабку і калдуны. Узбекскія мужчыны, дарэчы, добра гатуюць. Калі жадаеце, магу падзяліцца рэцэптам сваёй любімай стравы. Зацікавіў? Тады спецыяльна для чытачоў «Н» раскажу, як гатуецца нацыянальная ўзбекская дымлама. (Чытайце ў рубрыцы «Смачна есці!»)

Калі ёсць магчымасць, заходжу ў Беларуска-Узбекскі цэнтр ТДПУ, каб пагартаць свежы выпуск «Н». Дарэчы, нашы студэнты таксама спрабуюць чытаць па-беларуску, знаёмыя з пастаяннымі рубрыкамі, цікавяцца, ці могуць і яны напісаць у карпаратыўную газету сяброўскага ўніверсітэта.

Запісала Таццяна БАШМАКОВА


4 кастрычніка 2019 года № 12 (1233)

«АМЕРЫКАНСКАЯ МАРА» СПРАЎДЗІЛАСЯ Ў БДПУ

Адным са стратэгічных напрамкаў дзейнасці БДПУ з’яўляецца ўсё больш інтэн­сіўная і плённая прысутнасць універсітэта на міжнароднай адукацыйнай прасторы. Дасягаецца яна ў тым ліку дзякуючы актыўнаму ўдзелу нашых на­вукоўцаў у разнастайных праграмах акадэмічнага абмену. Гэта, у сваю чаргу, спрыяе павышэнню нацыянальнага і міжнароднага рэйтынгу, прыцягвае ўва­гу замежных выкладчыкаў і даследчыкаў да нашай установы, садзейнічае ак­тывізацыі дыялогу паміж універсітэтамі і навукова-практычнымі цэнтрамі. Так, дацэнт кафедры ўсеагульнай гісторыі і ме­тодыкі выкладання гісторыі Ірына Іванаўна Кавяка прыняла ўдзел у праграме акадэмічных абменаў «Летнія інстытуты па амерыканістыцы для навукоўцаў і даследчыкаў», арганізаванай Бюро па пытаннях адукацыі і культуры Дзяржаўнага дэпартамента ЗША.

Адбор удзельнікаў праграмы праходзіў на конкурснай аснове. Кандыдаты па­вінны былі прадэманстраваць свае да­сягненні ў сферы адукацыі і навукі, пад­рыхтаваць матывацыйнае эсэ і прайсці сумоўе на англійскай мове. Заключны этап адбору праходзіў у Вашынгтоне. Ва ўмовах высокай нацыянальнай і між­народнай канкурэнцыі прадстаўніца БДПУ І. І. Кавяка ўвайшла ў лік 18 удзельнікаў фінальнага спісу.


Праграма праходзіла на базе Універ­сітэта Дэлавэр і ўключала азнаямленчыя і рабочыя паездкі ў гарады Осцін і Сан-Антоніа (Тэхас), Філадэльфію (Пенсільванія), Нью-Ёрк, Вашынгтон (акруга Калумбія). Удзельнікі наведалі 20 уні­версітэтаў і даследчых цэнтраў у 9 штатах. Акадэмічная частка была прысвечана актуальным пытанням гісторыі, тэорыі і практыкі знешняй палітыкі ЗША. Адука­цыйны і навукова-даследчы кампаненты праграмы дапаўняла багатая культурна-асветніцкая частка, знаёмства з трады­цыямі і ладам жыцця амерыканцаў.
Паспяховы ўдзел у праграме быў у значнай ступені абумоўлены тым, што ў свой час Ірына Іванаўна атрымала вышэйшую адукацыю па спецыяльнасці «Гісторыя. Замежная мова (англійская)». Гэта дазволіла спалучыць прафесійныя дасягненні з высокім узроўнем валодання замежнай мовай і адчыніла дзверы на шляху да перспектыў міжнароднага ўзаемадзеяння. Новыя веды і вопыт, набытыя падчас стажыроўкі, дазволяць абнавіць змест акадэмічных дысцыплін, увесці ў абарачэнне новыя метады выкладання і вывучэння гісторыі знешняй палітыкі і дыпламатыі ЗША. Сетка кантактаў удзельнікаў пра­грамы з’яўляецца добрай асновай для развіцця міжнароднага супрацоўніцтва БДПУ.
Пажадаем выкладчыкам, якія адчуваюць у сабе жаданне і сілы выйсці на між­народны ўзровень, смела браць удзел у конкурсных адборах замежных праграм. Трэба быць гатовым да таго, што не ўсё можа атрымацца з першага разу. Аднак галоўная перадумова поспеху – не апускаць рукі і зразумець, што няўдача – гэта таксама частка шляху. Навучыцеся за­сынаць з марай і прачынацца з мэтай, верце ў сябе нягледзячы ні на што, і тады ў вас абавязкова ўсё атрымаецца!
Падрыхтавала Вераніка МАНДЗІК

ІНКЛЮЗІЯ – КЛОПАТ МІЖНАРОДНЫ

Нямецкі фонд «Education and Mobility in Europe» займаецца навучаннем лідараў новага пакалення ў пытаннях інтэграцыі і інклюзіі людзей з абмежаванымі магчымасцямі ў сучаснае грамадства. Праект аб’ядноўвае 12 краін Еўропы, сярод якіх Германія, Грузія, Францыя і нашы бліжэйшыя суседзі – Польшча, Расія і Украіна. У чэрвені мне пашчасціла набыць каласальны вопыт – паўдзельнічаць у штогадовай сустрэчы «We Can Do It» у рамках праграмы Erasmus+. У мінулым годзе яна праводзілася ў Беларусі, сёлета – у гасцінным Азербайджане.

Мэта праекта – пазна­ёміцца са становішчам людзей з асаблівымі патрэбамі, даведацца пра заканадаў­чую базу, якая рэгулюе іх статус у грамадстве. Асабіста мяне да ўдзелу ў ім пры­вабіла магчымасць кантактаваць і абменьвацца во­пытам, а таксама поўная ад­сутнасць афіцыёзу. Падчас рэалізацыі праекта дзейнічалі рабочыя групы па інтарэсах (танцавальная, спартыўная, па плаванні і інш.), працавалі воркшопы і майстар-класы, праводзіліся дыскусіі. Запамінальнымі сталі дні нацыянальных культур, дзе мы прадстаўлялі спачатку сваю дзяржаву, а потым іншыя краіны-ўдзельніцы. Своеасаблівая асіміляцыя стала добрым вопытам і магчымасцю для беларускай каманды пазна­ёміц­ца з іншымі культурамі і прадставіць свою.
Падобныя мерапрыемствы вельмі важныя для будучых педагогаў. Знікае страх перад невядомым, неразуменне таго, як правільна паводзіць сябе з людзьмі з аса­блівымі патрэбамі. Уласна я ўсвядоміў, што кожны з іх – Асоба, з якой прыем­на і цікава кантактаваць.
Антон РАБЦЭВІЧ, гістарычны факультэт

СУМЕСНАЯ МАГІСТРАТУРА ДЛЯ МЭТ УСТОЙЛІВАГА РАЗВІЦЦЯ

БДПУ як вядучая ўстанова вышэйшай адукацыі педагагічнага профілю
ў Беларусі з кожным годам пашырае сетку замежных уні­версітэтаў-партнёраў, якія таксама займаюць лідзіруючыя пазіцыі ў наз­ванай сферы дзейнасці. Інавацыйны падыход да пытанняў адука­цыі, выкарыстанне найноўшых тэхналогій, жаданне перадаваць і пе­раймаць перадавы вопыт – вось тыя агульныя рысы, што яднаюць нас з калегамі з розных краін. Прафесійнае ўзаемадзеянне – гэта не толь­кі вырашэнне канцэптуальных і прыкладных задач, але і сумеснае навучанне. Такі погляд на развіццё двухбаковага супрацоўніцтва падштурхнуў рэктараты БДПУ і Педагагічнага ўніверсітэта кан­то­на Цуг (Швейцарыя) да стварэння сумеснай магістратуры «Педагагічныя падыходы да адукацыі ў галіне гуманітарных прынцыпаў і каштоўнас­цяў». Сёлета прадстаўнікі alma mater – метадыст Ка­а­рдынацыйнага цэнтра «Адукацыя ў інтарэсах устойлівага развіцця» К. У. Спосаб, вы­кладчык кафедры псіхалагічнага забеспячэння прафесійнай дзейнас­ці Інстытута псіхалогіі Т. А. Ніфантава і загадчыца сектара «Першая адукацыя» К. В. Шасцітка завяршаюць двухгадовае навучанне ў гэтай магістратуры.

Танкаўцы былі запрошаны да ўдзелу ў заключнай сесіі і летняй школе «Пасля­дыпломная адука­цыя: лічбавая граматнасць vs лін­гвіс­тычныя кампетэнцыі» на базе Ганконгскага педагагічнага ўніверсітэта. Гэтая ўстанова стабільна ўваходзіць у дваццатку лепшых педагагічных універсітэтаў свету і тройку лепшых устаноў педагагічнай адукацыі ў Азіі. Магістранты пазнаёміліся з вірлівым жыццём кампуса, скарысталіся рэсурсамі велізарнай бібліятэкі і паўдзельнічалі ў панэльных дыскусіях і тэматычных сесіях. Дзякуючы таму, што ў рамках праграмы ажыццяўляецца цеснае супрацоўніцтва з Ганконгскім Чырвоным Крыжам, удзельнікі магістратуры наведалі офіс арганізацыі, сталі гледачамі імерсіўнага тэатра «War Zone», пазнаёміліся з навучальнымі рэсурсамі, выступілі на круглым стале, прысвечаным адукацыйным інавацыям
у сферы гуманітарных прынцыпаў і каштоўнасцяў.
Карэспандэнт «Н» звярнулася да Кацярыны Уладзіміраўны Спосаб з просьбай расказаць, якіх вынікаў атрымалася дасягнуць за амаль два гады навучання.
– У рамках розных мерапрыемстваў танкаўцы пазнаёмілі ўдзельнікаў праграмы – прадстаўнікоў 10 дзяржаў з вопытам БДПУ па рэалізацыі адукацыйнага курса Project Humanity ва ўніверcітэце і ў школах краіны. Трэба адзначыць, што намаганні нашай alma mater, накіраваныя на фарміраванне ў студэнтаў і навучэнцаў кампетэнцый, звязаных з дасягненнем Мэт устойлівага развіцця, былі высока ацэнены як кіраўніцтвам міжнароднай магістарскай праграмы, так і яе ўдзельнікамі. Падчас навучальных мерапрыемстваў нашымі ментарамі і навуковымі кансультантамі выступалі прадстаўнікі міжнароднага кансорцыума педагагічных універсітэтаў – Вышэйшай педагагічнай школы Верхняй Аўстрыі, Ганконгскага педагагічнага ўніверсітэта і Педагагічнага ўніверсітэта кантона Цуг.
На сустрэчах з прадстаўнікамі партнёрскіх устаноў магістранты з Беларусі акрэслілі магчымасці супрацоўніцтва з БДПУ ў рамках праграмы «Запрошаны прафесар» з мэтай арганізацыі сумесных семінараў, міждысцыплінарных праектаў і канферэнцый па пытаннях менеджменту ў адукацыі, інклюзіўнай адукацыі
і адукацыі для ўстойлівага развіцця.
Эксперты Міжнароднага камітэта Чырвонага Крыжа і Швейцарскага агенцтва па супрацоўніцтве і развіцці, знаходзячыся пад уражаннем ад узроўню прадстаўленых праектаў, прапанавалі прыцягнуць выпускнікоў магістратуры, у тым ліку з БДПУ, да выкладання ў рамках чарговай міжнароднай магістарскай праграмы ў галіне гуманітарных прынцыпаў і каштоўнасцяў у адукацыі.
Праца прадоўжылася і пасля вяртання ў Беларусь. Сёння ідзе падрыхтоўка да візіту прарэктара Ганконгскага педагагічнага ўніверсітэта, дэкана дэпартамента магістратуры і дактарантуры прафесара Ло Сін Кая, прымеркаванага да святкавання 105-годдзя БДПУ. Прадметам візіту стане абмеркаванне магчымасцяў запуску сумеснай англамоўнай магістарскай праграмы Master in International Education. Акрамя таго, адаптаваны курс Project Humanity можа быць уключаны ў праграмы фармальнай і нефармальнай адукацыі Беларусі, у прыватнасці, праз ІПКіП або цэнтр «Альтэрнатыва» БДПУ і партнёрскую сетку ўстаноў адукацыі Асацыяцыі «Адукацыя для ўстойлівага развіцця».
Гутарыла Таццяна БАШМАКОВА

24 верасня 2019 года № 11 (1232)

На працягу дзесяці вераснёўскіх дзён БДПУ “адкрываў” Зямлю пад белымі крыламі шаснаццаці гасцям з КНР — прадстаўнікам цэнтраў вывучэння Беларусі ў Кітаі. Унікальную магчымасць пазнаёміцца з нашай краінай, яе культурай, мовай і традыцыямі яны атрымалі дзякуючы ўдзелу ў VI Міжнародным адукацыйным праекце “Пазнай Беларусь: ад адукацыі да культуры”. Дарэчы, сёлета ён асаблівы, знамянальны, бо прысвечаны Году адукацыі Рэспублікі Беларусь у Кітайскай Народнай Рэспубліцы.

Станоўчы вопыт БДПУ і высокія вынікі, дасягнутыя ў папулярызацыі айчыннай сістэмы адукацыі ў КНР, былі высока ацэнены як беларускім пасольствам у гэтай дзяржаве, так і на ўзроўні галіновага міністэрства. Развіваючы міжнароднае супрацоўніцтва, вядучы педагагічны ўніверсітэт краіны ўвайшоў у Супольнасць вышэйшай адукацыі “Адзін пояс — адзін шлях”, ажыццяўляе ўзаемадзеянне з больш чым 20 установамі вышэйшай адукацыі і навукова-даследчымі арганізацыямі Кітая, актыўна супрацоўнічае з Фондам падтрымкі таленавітай моладзі пры Міністэрстве адукацыі і навукі КНР. І ў дадатак да гэтага сёлета адкрыў Інфармацыйна-адукацыйны цэнтр БДПУ ў правінцыі Хайнань.

У красавіку бягучага года рэктар універсітэта А. І. Жук наведаў Другі пекінскі інстытут замежных моў. Яго рабочы візіт быў настолькі выніковым, што адну з дэкад верасня ў сценах нашай alma mater прыехалі правесці прадстаўнікі менавіта гэтай установы адукацыі. А разам з імі — кіраўнік групы і студэнты Сіаньскага ўніверсітэта замежных моў і Юйліньскага педагагічнага інстытута. Дадамо, што многія з удзельнікі праекта свядома выбралі для сябе спецыяльнасць “Руская мова” або “Беларуская мова” і тым самым атрымалі шанц прайсці навучанне ў нашым універсітэце і ў краіне ў цэлым. Звяртаючыся да прысутных на адкрыцці VI Міжнароднага адукацыйнага праекта Пазнай Беларусь: ад адукацыі да культуры, рэктар БДПУ А. І. Жук сказаў:

— Трэба адзначыць, што кітайцы праяўляюць вялікі інтарэс да Беларусі і вывучэння беларускай мовы, а жыхары Сінявокай, у сваю чаргу, актыўна авалодваюць кітайскай. Сведчанне гэтаму — адкрыццё і дзейнасць у нашай краіне 4 інстытутаў Канфуцыя. Што да БДПУ, то ў ліку замежных грамадзян, якія атрымліваюць вышэйшую педагагічную адукацыю ў alma mater (а іх больш за тысячу), 15 % складаюць студэнты з КНР. Яны праходзяць навучанне на факультэтах даўніверсітэцкай падрыхтоўкі, фізічнага выхавання, эстэтычнай адукацыі, у магістратуры і аспірантуры, стажыруюцца ў Інстытуце павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі.

Вось ужо 10 гадоў БДПУ рыхтуе педагогаў па спецыяльнасці “Руская мова і літаратура. Кітайская мова”. У адпаведнасці з дагаворам аб супрацоўніцтве, заключаным паміж нашай установай і Паўночна-Заходнім педагагічным універсітэтам (г. Ланчжоу, КНР), студэнты абедзвюх краін на год выязджаюць у партнёрскую ўстанову ў фармаце ўключанага навучання. Акрамя таго, з 2017 г. БДПУ рэалізуе шэраг сумесных адукацыйных праграм з Хэнаньскім універсітэтам, а таксама з Лаянскім і Ліннаньскім педагагічнымі ўніверсітэтамі па напрамках “Музычнае мастацтва, рытміка і харэаграфія”, “Інклюзіўная адукацыя”.

Даючы старт VI Міжнароднаму адукацыйнаму праекту “Пазнай Беларусь: ад адукацыі да культуры”, Аляксандр Іванавіч падкрэсліў, што разам з кітайцамі ў гэтым выдатным праекце задзейнічаны студэнты БДПУ. У іх з,яўляецца дадатковая магчымасць паглыбіць свае веды па спецыяльнасці “Кітайская мова” і адначасова дапамагчы нашым гасцям загаварыць на рускай і беларускай мовах.

За 10 вераснёўскіх дзён госці з КНР спасціглі асновы беларускай мовы, пазнаёміліся з умовамі навучання ў магістратуры і аспірантуры БДПУ, працай студэнцкіх навуковых лабараторый і дзейнасцю Green Office, наведалі музеі сталіцы, убачылі гістарычныя мясціны, прынялі ўдзел у V Мінскім паўмарафоне і святкаванні 952-га дня нараджэння беларускай сталіцы. “А чым запомніцца прыезд у Беларусь і БДПУ асабіста Вам?— з такім пытаннем звярнуўся да кітайскіх гасцей карэспандэнт Н. І вось што пачуў.

Ма Лі, дацэнт Юйліньскага педагагічнага ўніверсітэта:

— У БДПУ працуюць добразычлівыя і вельмі гасцінныя людзі. Яны падрыхтавалі для нас разнастайную адукацыйную і культурную праграму. Нават не верыцца, што за 10 дзён можна столькі ўбачыць і пачуць, прыняць удзел у такой колькасці мерапрыемстваў — універсітэцкіх і гарадскіх. Ад паездкі ў мяне застануцца яркія ўражанні. Дзякуй, БДПУ!

Ван Цзеі:

— Быў рады пазнаёміцца з Мінскам, беларускай мовай і педагагічным універсітэтам. Тут здорава. Асабліва запомніцца ўдзел у паўмарафоне і нацыянальных спартыўных гульнях “Беларусіяды”. Спадабалася і ў музеях — мастацкім і гістарычным. А калі знаходзіліся на экскурсіі ў Міры і Нясвіжы, то нават трапілі на здымкі фільма! Ну, і не магу не адзначыць, што беларускія дзяўчаты вельмі прыгожыя, з імі прыемна кантактаваць.

Чажн Чуг: — Я вывучала беларускую мову і культуру ў Кітаі, а дапамагала мне ў гэтым любімая выкладчыца — выпускніца БДПУ Вольга Андрэеўна Прыгун. Яна шмат расказвала пра сваю радзіму. Я марыла пабачыць на свае вочы Беларусь — і мара спраўдзілася! Цяпер люблю Мінск і Беларусь яшчэ больш! Жадаю вашай краіне квітнець і з кожным годам станавіцца ўсё больш прыгожай.

Матэрыялы паласы падрыхтавала Таццяна БАШМАКОВА


21 чэрвеня 2019 года № 9 (1230)

КУРС НА ЎСХОД — СТРАТЭГІЧНЫ ХОД

Супрацоўніцтва паміж Беларуссю і КНР, у тым ліку ў сферы адукацыі, інтэнсіўна развіваецца. Актыўным суб’ектам гэтага шматвектарнага працэсу стаў вядучы педагагічны ўніверсітэт нашай краіны. Сёння БДПУ з’яўляецца alma mater для 150 кітайскіх студэнтаў, магістрантаў і аспірантаў, якія, дарэчы, штогод атрымліваюць граматы і падзякі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь за высокія дасягненні ў вучобе, навукова‑даследчай і грамадскай дзейнасці. Выдатнай нагодай для пашырэння партнёрскага ўзаемадзеяння, павелічэння аб’ёму экспарту адукацыйных паслуг стала абвяшчэнне бягучага, 2019‑га, Годам адукацыі Рэспублікі Беларусь у Кітайскай Народнай Рэспубліцы. Кіраўнікі нашага ўніверсітэта і ўстаноў вышэйшай адукацыі КНР падчас дзелавых сустрэч абмяркоўваюць, шукаюць і знаходзяць новыя спосабы ўзаемадзеяння ў адукацыйнай, культурнай і сацыяльнай сферах.

Рабочы візіт рэктара БДПУ А. І. Жука ў Пекін завяршыўся дасягненнем шэрагу дамоўленасцей, якія адкрылі перспектывы для ўзаемадзеяння і супрацоўніцтва не толькі з установамі адукацыі, але і з грамадскімі арганізацыямі Паднябёснай. Як ужо раней паведамлялася ў “Н” (№ 6 ад 30 красавіка 2019 г.), Аляксандр Іванавіч правёў перамовы і падпісаў дагавор з кіраўніцтвам Грамадскага фонду па падтрымцы таленавітай моладзі КНР. У ад паведнасці з дакументам 1 чэрвеня 21 кітайскі школьнік прыступіў да вучобы ў якасці слухача факультэта даўніверсітэцкай падрыхтоўкі БДПУ.

У апошні тыдзень мая першы прарэктар БДПУ С. І. Копцева і начальнік упраўлення міжнароднага супрацоўніцтва С. М. Кабачэўская прынялі ўдзел у адкрыцці Інфармацыйнаадукацыйнага цэнтра БДПУ ў КНР (г. Санья). На яго базе члены беларускай дэлегацыі правялі сустрэчы з вучнямі і дырэктарамі школ, азнаёмілі прадстаўнікоў шматлікіх устаноў і арганізацый з адукацыйным патэнцыялам БДПУ. А праз дзесяць дзён, 5 чэрвеня, наш універсітэт гасцінна расчыніў дзверы членам кітайскай дэлегацыі — кіраўнікам устаноў адукацыі КНР. У рамках візіту госці наведалі музей БДПУ і залу рэдкай кнігі, азнаёміліся з дзейнасцю Рэспубліканскага рэсурснага цэнтра адукацыйнай робататэхнікі і іншых аб’ектаў інфраструктуры нашага ўніверсітэта. Падчас круглага стала “Размова на перспектыву” кітайскія калегі пераканаліся ў рэальна высокім узроўні адукацыйных паслуг, якія БДПУ прадастаўляе замежным грамадзянам. Адзначым, што на адкрыцці мерапрыемства да яго ўдзельнікаў з прывітальным словам звярнуліся рэктар БДПУ А. І. Жук і дырэктар Інфармацыйнаадукацыйнага цэнтра БДПУ ў Кітаі спадар Чжан Леа.

Не менш насычаная праграма чакала гасцей у вучэбным корпусе № 7. Там дэлегацыю сустракалі з нацыянальным каларытам: хлебам-соллю, а таксама выступленнем народнага ансамбля беларускай музыкі і песні “Ярыца”. Дырэктар Інстытута інклюзіўнай адукацыі В. В. Хітрук запрасіла гасцей у Рэспубліканскі рэсурсны цэнтр інклюзіўнай адукацыі, дзе расказала пра дзейнасць Інстытута і акрэсліла магчымыя напрамкі супрацоўніцтва.

На другім паверсе вучэбнага корпуса № 7 гасцей чакала выстаўка прац студэнтаў і выкладчыкаў факультэта эстэтычнай адукацыі, міні-экскурсію па якой правёў прафесар, член Беларускага саюза мастакоў Г. В. Лойка. Відэапрэзентацыя факультэта на кітайскай мове прыемна ўразіла замежных калег. Госці атрымалі таксама вычарпальную інфармацыю пра вучэбную, навуковую і міжнародную дзейнасть, якую ажыцяўляе Інстітут Псіхалогіі.

Напрыканцы сустрэчы дэлегацыю чакаў сюрпрыз — канцэртная праграма студэнтаў і выкладчыкаў ФЭА. У ліку выступоўцаў быў і студэнт з КНР Дай Цяньзяа, які бліскуча выканаў раманс.

Візіт дэлегацыі КНР у БДПУ — больш чым чарговы этап у рэалізацыі плана мерапрыемстваў Года адукацыі Рэспублікі Беларусь у Кітайскай Народнай Рэспубліцы. Мы бачым, як нашы ўсходнія партнёры маштабна дэманструюць адкрытасць нацыянальнай сістэмы адукацыі еўрапейскаму, у тым ліку і беларускаму, досведу. Многія з набыткаў БДПУ ў сферы сучасных адукацыйных тэхналогій зацікавілі гасцей, таму можна з упэўненасцю  сцвярджаць, што далейшаму развіццю кітайска-беларускага партнёрства — быць!

Алена РАГІЛЕВІЧ


АДУКАЦЫЯ Ў МІЖКУЛЬТУРНЫМ КАНТЭКСЦЕ

З 2015 г. Рэспубліка Беларусь актыўна ўваходзіць у еўрапейскую прастору вышэйшай адукацыі. Далучэнне да Балонскага працэсу прадугледжвае развіццё акадэмічнай мабільнасці і пашырэнне супрацоўніцтва з замежнымі ўніверсітэтамі для забеспячэння якасці атрыманых ведаў і кампетэнцый. Акадэмічная мабільнасць студэнтаў рэалізуецца ў рамках розных праграм (ERASMUS +, Тэмпус і інш.). Будучыя спецыялісты маюць магчымасць вучыцца ў еўрапейскай партнёрскай установе на працягу аднаго семестра, не перапыняючы адукацыйны працэс у сваім універсітэце. Такая форма ўзаемадзеяння дазваляе ўдзельнікам праграмы атрымаць рознабаковыя веды па выбраным напрамку пад‑ рыхтоўкі, пазнаёміцца з культурай і сістэмай адукацыі іншай краіны, палепшыць валоданне замежнымі мовамі, павысіць канкурэнтаздольнасць на рынку працы. Студэнты факультэта пачатковай адукацыі БДПУ ў 2018/2019 навучальным годзе двойчы станавіліся ўдзельнікамі праграм акадэмічнага абмену ERASMUS +.

У студзені бягучага года студэнтка другога курса дзённай формы атрымання адукацыі Яўгенія БЫКАВА скончыла навучанне па праграме міжнароднага семестра ў рамках пагаднення паміж БДПУ і Вышэйшай педагагічнай школай Верхняй Аўстрыі (г. Лінц). Яна атрымала веды па такіх дысцыплінах, як “Інавацыйныя стратэгіі навучання”, “Кіраванне класам (арганізацыя навучальнага працэсу)”, “Навучанне і адукацыя ў ХХІ стагоддзі”, “Навучанне на свежым паветры”. Таксама будучы педагог паглыбіла веды па нямецкай мове, музыцы і іншых актуальных у прафесійнай дзейнасці настаўніка пачатковых класаў прадметах, выконвала курсавы праект, звязаны з параўнальным аналізам сістэм пачатковай школы Беларусі і Аўстрыі, раз на тыдзень праходзіла педагагічную практыку. Менавіта апошні від дзейнасці найбольш спадабаўся Яўгеніі: — Штотыднёвая практыка займае даволі шмат часу: яна прадугледжвае падрыхтоўку і напісанне пасля кожных заняткаў водгукаў, якія правяраюць нашы куратары. Я працавала з дзяўчатамі з Італіі і Іспаніі ў Інтэрнацыянальнай  школе г. Лінц. “Жоўты клас” — гэта дзеткі 6–8 гадоў, зусім яшчэ малыя, але мы выдатна з імі ладзілі. У першы дзень мы расказвалі ім пра сябе і сваю краіну. Я падрыхтавала маляўнічую прэзентацыю з музыкай, відэа, цікавымі фактамі пра Беларусь. Пасля дзеці прызнаваліся, што наша краіна ім вельмі спадабалася. А мне спадабалася шукаць і знаходзіць агульную з імі мову, адчуваць, што кантакт усталяваны, што ёсць зваротная сувязь. Я праходзіла практыку ў цудоўнага настаўніка з вялікім стажам працы і пераняла ад яго шмат прафесійных прыёмаў. Па вывучаемых дысцыплінах звычайна задавалі “на дом” падрыхтаваць эсэ, прэзентацыі, праекты і г. д., так што сумаваць і ленавацца не даводзілася!

Пасля вяртання з Аўстрыі Яўгенія Быкава падзялілася атрыманым вопытам са студэнтамі факультэта падчас круглага стала ў рамках Дня англійскай мовы і правяла прафарыентацыйную сустрэчу з навучэнцамі ДУА “Гімназія № 38 г. Мінска”.

З лютага навучанне ў Вальядалідскім універсітэце (Іспанія) праходзіць трэцякурсніца ФПА Лілія МІКУЛЬСКАЯ. Удзел у праграме абмену дазволіць ёй засвоіць 11 дысцыплін на англійскай мове: “Прымяненне пазітыўнай псіхалогіі і эмацыйнага развіцця ў адукацыі”, “Культурная спадчына і адукацыя”, “Разнастайнасць навучання матэматыцы”, “Геаграфічная, гістарычная і грамадзянская адукацыя ў ХХІ ст.”, “Музыка і культура ў адукацыі”, “Настаўнік як даследчык: метадалогія даследаванняў у класе”, “Вывучэнне і навучанне мовам” і інш. На працягу навучання Лілія, вядома ж, наведвае курсы іспанскай мовы.

— Усе матэрыялы і хатнія заданні з тэрмінамі здачы выкладчыкі размяшчаюць на ўніверсітэцкай платформе Moodle. Гэта вельмі зручна, бо тут я магу атрымаць усе неабходныя звесткі, а таксама зваротную сувязь ад педагогаў, — распавядае пра сваё навучанне Лілія. — Частка прадметаў накіравана на сацыялізацыю студэнтаў у Іспаніі і знаёмства з нацыянальнай культурай і гісторыяй у цэлым. Некаторыя выкладчыкі ў рамках адукацыйнай праграмы правялі для мяне экскурсіі па горадзе і за яго межамі (напрыклад, па Санцьягскім гандлёвым шляху). Мы пабывалі ў двухмоўных школах і дзіцячых садках Вальядаліда і бліжэйшых вёсках з мэтай азнаямлення з сістэмай адукацыі ў Іспаніі. Дзеці былі вельмі рады прыняць у сябе замежных гасцей і падчас размовы папрактыкавацца ў англійскай мове. Выкладчыкі і адміністрацыя навучальных устаноў вельмі цёпла нас прымалі. Дадзеная праграма сапраўды выдатна сацыялізуе, пашырае кругагляд, дае вельмі добрую базу для крэатыўнага мыслення і ўвасаблення адукацыйных ідэй у жыццё.

ERASMUS + карыстаецца вялікай папулярнасцю ў студэнтаў дзякуючы магчымасці засвойваць розныя крос-культурныя дысцыпліны, а таксама ўмовам спансіравання: удзельнікам аплочваюць навучанне, пражыванне, авіябілеты, медыцынскую страхоўку. Для БДПУ ўдзел у такіх праграмах з’яўляецца добрай магчымасцю пашырыць межы міжнароднага супрацоўніцтва і ўмацаваць свае пазіцыі на еўрапейскай прасторы вышэйшай адукацыі.

Аксана САРОКА,
намеснік дэкана факультэта

 пачатковай адукацыі па навуковай рабоце

 


РАЗАМ — ДА ЎСТОЙЛІВАГА РАЗВІЦЦЯ

Плённае супрацоўніцтва Green Office універсітэта г. Хіль‑ дэсхайм (Германія) і Green Office BSPU працягваецца вось ужо два гады. І гэта не проста сумесная дзейнасць у адным кірун‑ ку і з адной мэтай, але і праца па агульным для абодвух бакоў алгарытме. Адна з формаў узаемадзеяння — сумесны праект маладзёжнай арганізацыі JANUN Hannover e.V. з БДПУ і ўні‑ версітэтам г. Хільдэсхайм “Адукацыя ў інтарэсах устойлівага развіцця праз СМІ”. Яго асноўная ідэя заключаецца ў знаём‑ стве бакоў з медыястратэгіяй партнёраў у сацыяльных сет‑ ках і мясцовых СМІ з мэтай інклюзіі канцэпцыі “зялёнага ўніверсітэта” ва ўніверсітэцкую супольнасць. Акрамя завоч‑ нага ўзаемадзеяння супрацоўніцтва прадугледжвае рэгуляр‑ ныя непасрэдныя кантакты ўдзельнікаў праекта. Сустрэчы адбываюцца па чарзе ў кожнай з краін‑удзельніц.

Чарговая рабочая сустрэча ў рамках праекта прайшла з 2 па 16 чэрвеня: спачатку — у Германіі, а затым — у Беларусі. Так, з 2 па 7 чэрвеня навуковы кіраўнік Green Office BSPU Наталля Салагуб і валанцёр арганізацыі, студэнтка 4-га курса факультэта прыродазнаўства Дар’я Данільчык вывучалі вопыт калег па рабоце са сродкамі масавай інфармацыі з мэтай прыцягнення студэнтаў і супрацоўнікаў да рэалізацыі канцэпцыі “зялёнага ўніверсітэта”.

З 9 па 16 чэрвеня партнёры з нямецкага Хільдэсхайма Сіра Мёлер і Ніна Бадэ (на здымку злева) гасцявалі ў БДПУ. Каардынатары і валанцёры Green Office BSPU прадэманстравалі вынікі працы арганізацыі ў гэтым годзе. Калегі высока ацанілі дзейнасць нашага офіса, адзначыўшы такія істотныя плюсы, як вялікая колькасць валанцёраў, інтэнсіўная праца са школьнікамі, наяўнасць выдатнай пляцоўкі для правядзення мерапрыемстваў — аграбіястанцыі БДПУ.

Госці вывучылі ўсе тонкасці работы Green Office BSPU са сродкамі масавай інфармацыі і сацыяльнымі сеткамі, наведалі рэдакцыю газеты “Настаўнік”, сталі ўдзельнікамі семінараў па працы з мясцовымі СМІ, што праводзіліся на базе нашага ўніверсітэта. Напрыклад, журналіст тэлеканала “МінскТБ” Яўгенія Леснікова паказала гасцям, як пытанні ўстойлівага развіцця знаходзяць адлюстраванне ў рэпартажах мясцовага тэлеканала, і наглядна прадэманстравала, што для беларускай грамадскасці гэтае пытанне надзвычай актуальнае.

Супрацоўнікі Green Office ўніверсітэта г. Хільдэсхайм і Green Office BSPU абмеркавалі перспектывы далейшага супрацоўніцтва і маюць намер узмацніць узаемадзеянне.

Вераніка МАНДЗІК