ЦРПА паведамляе
31 мая 2023 года № 7 (1293)
ПРАФАРЫЕНТАЦЫЙНЫ ІНТЭНСІЎ ДЛЯ ПЕДКЛАСАЎЦАЎ
На базе Нацыянальнага дзіцячага адукацыйна-аздараўленчага цэнтра «Зубраня» 22–24 мая праходзіў IV адкрыты злёт навучэнцаў педагагічных класаў, арганізатарамі якога выступілі камітэт па адукацыі Мінгарвыканкама і Мінскі гарадскі інстытут развіцця адукацыі. Сёлета злёт атрымаў статус міжнароднага: яго ўдзельнікамі сталі 160 навучэнцаў педагагічных класаў усіх рэгіёнаў Беларусі, Мінска, а таксама Санкт-Пецярбурга (РФ).
БДПУ як вядучая ўстанова вышэйшай педагагічнай адукацыі краіны прыняла самы актыўны ўдзел у падрыхтоўцы і правядзенні злёту. Так, студэнты і выкладчыкі ўніверсітэта, супрацоўнікі цэнтра развіцця педагагічнай адукацыі і Каардынацыйнага цэнтра «Адукацыя ў інтарэсах устойлівага развіцця», члены Студсавета і клуба «ПРОФіль+» арганізавалі шэраг мерапрыемстваў для ўдзельнікаў змены: гульнятэку «Даведнік па прафесіі педагога», дзелавую гульню «Педагагічныя лабірынты», РНР-семінар «БулінгуNET», трэнінг упэўненасці ў сабе, майстар-клас «Партрэт педагога XXI стагоддзя» і АУР-стрым «МУР – дасягаем разам». Для маладых педагогаў, якія ўпершыню ўдзельнічаюць у рабоце злёту, выкладчыкі Інстытута псіхалогіі БДПУ правялі трэнінг «Перспектывы і магчымасці згуртаванай каманды».
асягаем разам». Для маладых педагогаў, якія ўпершыню ўдзельнічаюць у рабоце злёту, выкладчыкі Інстытута псіхалогіі БДПУ правялі трэнінг «Перспектывы і магчымасці згуртаванай каманды».
У рамках правядзення педагагічнай гасцёўні «Мой выбар, прызванне і лёс» для навучэнцаў педагагічных класаў і маладых педагогаў адбыўся актыўны дыялог з удзелам прарэктара па навуковай рабоце А.В. Позняк, намесніка начальніка цэнтра развіцця педагагічнай адукацыі Ю.М. Ягоравай, старшыні студэнцкага клуба выпускнікоў педагагічных класаў «ПРОФіль+» Анастасіі Мяжэнінай.
Падчас узаемадзеяння з прадстаўнікамі БДПУ навучэнцы педагагічных класаў – удзельнікі злёту пазнаёміліся з творчымі праектамі і спецыфікай навучання ў нашым універсітэце, абмеркавалі асаблівасці ўзаемаадносін паміж педагогамі і студэнтамі, «прымерылі» на сябе задачы, з якімі настаўнік сутыкаецца штодня, даведаліся пра тое, як развіваць упэўненасць у сабе і многае іншае.
Няма сумнення ў тым, што выпускнікі педагагічных класаў свядома абяруць прафесію педагога і стануць студэнтамі БДПУ!
Наталля Лазоўская
5 красавіка 2023 года № 4 (1290)
ПЛАНУЕМ БУДУЧЫНЮ РАЗАМ
Цэнтр развіцця педагагічнай адукацыі правёў сустрэчу з удзельнікамі міжнароднага адукацыйнага тура «Плануем будучыню разам», які быў арганізаваны ў рамках супрацоўніцтва ўстаноў адукацыі Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі ў галіне профільнага навучання педагагічнай накіраванасці.
На мерапрыемстве прысутнічалі выкладчыкі і студэнты БДПУ, члены Клуба выпускнікоў педагагічных класаў «ПРОФіль+», прадстаўнікі Студэнцкага савета, а таксама педагогі і вучні СШ № 6 (г. Мінск) і № 11 (г. Электрасталь, Маскоўская вобласць).
З прывітальным словам да прысутных звярнулася прарэктар па навуковай рабоце БДПУ А.В. Позняк, якая адзначыла важнасць наладжвання кантактаў у галіне профільнага навучання моладзі, аб’яднанай агульнымі інтарэсамі. Аляксандра Валянцінаўна таксама падкрэсліла, што сустрэчы, арганізаваныя ў рамках супрацоўніцтва Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі, садзейнічаюць вывучэнню і абмену эфектыўным вопытам работы па прыцягненні лепшай моладзі ў педагагічную прафесію.
Начальнік цэнтра развіцця педагагічнай адукацыі Святлана Ігараўна Неўдах пазнаёміла ўдзельнікаў сустрэчы з праграмай мерапрыемства і прапанавала школьнікам прайсці падрыхтаваную Студэнцкім саветам БДПУ квэст-экскурсію па ўніверсітэце. Таксама вучні сталі ўдзельнікамі трэнінгу «У ролі настаўніка» і сустрэчы «Бліц на роўных», якія правялі члены Клуба выпускнікоў педагагічных класаў «ПРОФіль+».
Напрыканцы мерапрыемства ўдзельнікі адукацыйнага тура – педагогі і вучні беларускай і расійскай устаноў адукацыі – адзначылі, што наведванне БДПУ і знаёмства са студэнтамі вядучага педагагічнага ўніверсітэта краіны дазволілі ім пашырыць гарызонты міжшкольнага супрацоўніцтва. Яны таксама выказалі надзею, што гэтая сустрэча стане пачаткам новых сумесных праектаў.
5 сакавіка 2019 года, № 3 (1224)
Пашыранае пасяджэнне Каардынацыйнага савета па пытаннях бесперапыннай педагагічнай адукацыі пройдзе ў БДПУ 14 сакавіка. На ім будзе абмеркавана і прадстаўлена справаздача за 2018 г. аб выкананні суб’ектамі вучэбна-навуковаінавацыйнага кластара бесперапыннай педагагічнай адукацыі Плана мерапрыемстваў па рэалізацыі Канцэпцыі развіцця педагагічнай адукацыі на 2015–2020 гг. Таксама ў парадак дня ўключана пытанне аб удасканаленні формаў, метадаў і сродкаў прафесійнай падрыхтоўкі педагога ва ўстановах кластара з улікам патрабаванняў да якасці сучаснай педагагічнай адукацыі. Гэтай тэме будзе прысвечана выступленне старшыні Каардынацыйнага савета па пытаннях бесперапыннай педагагічнай адукацыі рэктара БДПУ А. І. Жука.
Завяршылася серыя семінараў-практыкумаў у рамках праксіялагічнага этапу Рэспубліканскага эксперыментальнага праекта “Апрабацыя мадэлі дапрофільнай педагагічнай падрыхтоўкі навучэнцаў на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі” (2016-2019 гг.). Кіраўніцтва праектам, удзельнікамі якога сталі 15 дзяржаўных устаноў агульнай сярэдняй адукацыі з усіх абласцей Беларусі, ажыццяўлялі рэктар БДПУ А. І. Жук і начальнік ЦРПА ўніверсітэта А. В. Пазняк. Унікальны марафон з 6 семінараў, накіраваны на папулярызацыю педагагічнай прафесіі, пашырэнне ўзаемадзеяння, супрацоўніцтва, абмену лепшым педагагічным вопытам і метадычнымі распрацоўкамі, завяршыўся 21 лютага ў сярэдняй школе № 8 г. Слоніма заключным семінарам-практыкумам. На працягу года эстафету арганізацыі і правядзення рэгіянальнага семінара-практыкума прыняла кожная з абласцей. Удзельнікі семінараў ужо наведалі СШ № 126 г. Мінска і № 40 г. Гомеля, гімназіі № 7 г. Маладзечна і № 5 г. Віцебска, а таксама Жамчужненскую сярэднюю школу. З вопытам арганізацыі дапрофільнай педагагічнай падрыхтоўкі ў 5–9-х класах змаглі пазнаёміцца не толькі ўдзельнікі эксперымента, школы-лабараторыі вучэбна-навукова-інавацыйнага кластара бесперапыннай педагагічнай адукацыі, але таксама ўсе ўстановы адукацыі вобласці, у якіх ажыццяўляецца профільная падрыхтоўка педагагічнай накіраванасці.
На базе ІПКіП БДПУ 11–15 лютага ажыццяўлялася рэалізацыя адукацыйнай праграмы павышэння кваліфікацыі “Тэорыя і практыка дзейнасці педагагічных класаў”. Слухачамі курсаў сталі спецыялісты, якія вядуць факультатыўныя заняткі “Уводзіны ў педагагічную прафесію”, педагогі-псіхолагі, прадстаўнікі адміністрацыі г. Мінска і Мінскай вобласці. Змест вучэбнай праграмы распрацаваны ЦРПА на аснове аналізу цяжкасцей, якія адчуваюць педагогі пры падрыхтоўцы і правядзенні “Уводзінаў…”. З мэтай вырашэння дадзеных адукацыйных запытаў для працы на курсах павышэння кваліфікацыі былі прыцягнуты аўтары-распрацоўшчыкі названых факультатыўных заняткаў (А. П. Лабанаў, М. Ф. Бакуновіч, Ю. М. Ягорава), дацэнты кафедры менеджменту і адукацыйных тэхналогій ІПКіП (Ю. М. Кіслякова, М. В. Кудзейка, В. У. Гракава), супрацоўнікі ЦРПА (А. В. Баранава, А. А. Бядноў). Практычныя заняткі былі арганізаваны на базе сталічных школ-лабараторый (СШ № 6 г. Мінска, СШ № 126 г. Мінска).
ЦРПА ажыццяўляе суправаджэнне працэсу прысваення грыфа ВМА па педагагічнай адукацыі. З пачатку бягучага навучальнага года ён прысвоены двум вучэбна-метадычным дапаможнікам, шасці дапаможнікам, тром практыкумам і аднаму рабочаму сшытку, аўтарамі якіх з’яўляюцца выкладчыкі як нашага ўніверсітэта, так і іншых устаноў вышэйшай адукацыі краіны. Таксама ВМА праводзіла работу па распрацоўцы дзяржаўнага кампанента новых тыпавых вучэбных планаў магістратуры па трох спецыяльнасцях: “Дашкольная адукацыя”, “Тэорыя і методыка навучання і выхавання (па галінах і ўзроўнях адукацыі)”, “Інклюзіўная адукацыя”.
Вольга КАТЛАБАЙ, метадыст ЦРПА
30 лістапада 2018 года, № 15 (1219)
АДУКАЦЫЯ ВА ЎМОВАХ ТРАНСФАРМАЦЫІ
«Педагагічная адукацыя ва ўмовах трансфармацыйных працэсаў: новыя патрабаванні да зместу і вынікаў» — такую назву мела арганізаваная цэнтрам развіцця педагагічнай адукацыі БДПУ VIII міжнародная навукова-практычная анлайн-канферэнцыя, якая адбылася ва ўніверсітэце 21 лістапада.
Сам факт правядзення такога мерапрыемства з’яўляецца важнай навуковай падзеяй для развіцця бесперапыннай педагагічнай адукацыі ў Беларусі. На форуме абмяркоўваліся праблемныя пытанні акрэсленай тэматыкі як у нашай краіне, так і за мяжой. Гэта стала магчыма дзякуючы падключэнню ў фармаце жывога эфіру ўдзельнікаў канферэнцыі — вядучых навукоўцаў Расіі, Беларусі, Арменіі, Украіны.
У рамках мерапрыемства наш універсітэт упершыню наведаў прарэктар па сеткавым супрацоўніцтве і сацыяльным партнёрстве Ніжагародскага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта імя Казьмы Мініна (Расійская Федэрацыя) Міхаіл Юр’евіч Салаўёў. Ён выступіў з дакладам «Узроставая структура педагагічнай супольнасці: аналіз і прагноз развіцця», а таксама абмеркаваў падчас сустрэчы з прарэктарамі БДПУ, супрацоўнікамі цэнтра развіцця педагагічнай адукацыі і цэнтра развіцця інфармацыйных тэхналогій магчымасці ўключэння БДПУ ў шэраг праектаў свайго ўніверсітэта: «Разлік патрэб у педагагічных кадрах», «Педагагічная карта свету», «Партал “Інклюзіўная адукацыя”». Сустрэча адбылася ў рамках дагавора аб супрацоўніцтве паміж дзвюма ВНУ, падпісанага ў лістападзе бягучага года. У далейшым плануецца стварэнне адзінага партала, які прадстаўляе і апрацоўвае інфармацыю аб патрэбах педагагічных кадраў Саюзнай дзяржавы Расійскай Федэрацыі і Рэспублікі Беларусь.
У фармаце анлайн да канферэнцыі далучыліся ўдзельнікі з Віцебскага рэгіянальнага кластара. Прарэктар па вучэбнай рабоце Віцебскага дзяржаўнага ўніверсітэта імя П. М. Машэрава Вяслаў Іосіфавіч Туркоўскі выступіў з дакладам «Дапрофільная педагагічная падрыхтоўка ў структуры бесперапыннай педагагічнай адукацыі: вопыт школы-лабараторыі рэгіянальнага кластара». Названую тэму развіла і дапоўніла метадыст вучэбна-метадычнага аддзела ВДУ магістр педагогікі Іна Эдуардаўна Балашова.
Даклад «Рэалізацыя праграмы міжнароднага бакалаўрыяту ў міжнародным навукова-адукацыйным комплексе “Ліцэй Шыракацы” на прыкладзе ўрокаў замежнай мовы» прадставіла выкладчык англійскай мовы з Ерэвана (Арменія), магістрант БДПУ Анаіт Размікаўна Хумаран.
Удзельнікі анлайн-падключэння з Цэнтральнаўкраінскага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта імя Уладзіміра Віннічэнкі (Украіна) — прарэктар па навуковай рабоце Сяргей Паўлавіч Міхіда і прафесар кафедры педагогікі дашкольнай і пачатковай адукацыі Таццяна Якаўлеўна Доўга — распавялі пра імідж як элемент працэсу прафесійнага самаўдасканалення педагога.
Яшчэ адной цікавай сустрэчай у праграме канферэнцыі стала адкрытая лекцыя прафесара дэпартамента псіхалогіі Інстытута педагогікі і псіхалогіі адукацыі Маскоўскага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта, доктара псіхалагічных навук Вітольда Альбертавіча Ясвіна. У рамках акадэмічнай праграмы «Запрошаны прафесар» знакаміты вучоны сабраў каля 200 навучэнцаў педагагічных класаў і педагогаў устаноў адукацыі горада Мінска і Мінскай вобласці. Адбыўся дыялог з юнымі слухачамі на тэму «“Жывая” і “мёртвая” школа. Ці атрымалася нам увасобіць мары Яна Амоса Каменскага?». У жывой і цікавай гутарцы прысутныя абмеркавалі, чаму дзецям бывае сумна ў школе, чаму многія вучні яе баяцца, як школьнае асяроддзе фарміруе асобу дзіцяці, чым вылучаецца «добры настаўнік» і інш. Лектар у лёгкай нязмушанай манеры, з уласцівым яму гумарам звяртаўся да шматлікіх прыкладаў з жыцця, да ўласнага прафесійнага досведу, ахвотна адказваў на пытанні слухачоў. Акрамя таго, Вітольд Альбертавіч выступіў на канферэнцыі з дакладам «Метад вектарнага мадэлявання ў гісторыка-педагагічнай падрыхтоўцы настаўнікаў».
Па выніках канферэнцыі плануецца выданне зборніка матэрыялаў, у якім будуць апублікаваны артыкулы спецыялістаў у галіне бесперапыннай педагагічнай адукацыі, прадстаўнікоў навукова-адукацыйнай супольнасці, выкладчыкаў, аспірантаў, магістрантаў, студэнтаў.
Вольга КАТЛАБАЙ, метадыст ЦРПА
30 сакавіка 2018 года, № 4 (1208)
ПАДЧАС вясновых канікул ва ўніверсітэце стартаваў праект «Студэнт-на-адзіндзень у БДПУ». Навучэнцаў 10–11 педагагічных класаў школ-лабараторый вучэбна-навуковаінавацыйнага кластара бесперапыннай педагагічнай адукацыі прынялі факультэты дашкольнай і пачатковай адукацыі, Інстытут інклюзіўнай адукацыі. Старшакласнікі атрымалі магчымасць убачыць адукацыйны працэс у БДПУ на свае вочы, паспрабаваць сябе ў ролі студэнта, а таксама больш даведацца пра абраны кірунак падрыхтоўкі. Ідэю дадзенага праекта прапанавала выпускніца педагагічнага класа, студэнтка Інстытута інклюзіўнай адукацыі Дар’я Багушэвіч. Даша выступіла для старшакласнікаў у ролі гіда, дала адказы на ўсе пытанні, звязаныя з вучобай ва ўніверсітэце, расказала пра нюансы будучай уступнай кампаніі. Прафарыентацыйнае мерапрыемства накіравана на пашырэнне сацыяльнага ўзаемадзеяння і супрацоўніцтва прадстаўнікоў супольнасці педагагічных класаў у інфармацыйна-адукацыйнай прасторы «школа – ВНУ».
У АДНЫМ з мерапрыемстваў Дэкады студэнцкай навукі-2018 у БДПУ стане фарсайт-форум «Будучыя педагогі – аб тэхналогіях падрыхтоўкі паспяховага педагога» (26 красавіка), у якім прымуць удзел навучэнцы профільных класаў педагагічнай накіраванасці. Фарсайт (англ. foresight – погляд у будучыню, прадбачанне) – гэта фармат камунікацыі, які дазваляе суразмоўцам вызначыць жаданы вобраз будучыні і дамовіцца пра сумесныя дзеянні ў яго кантэксце. Фарсайт-форум прадугледжвае атмасферу інтэлектуальнага пошуку, узаемадзеяння і супрацоўніцтва. Пятнаццаць спікераў-дэлегатаў ад кожнай школы-лабараторыі Рэспубліканскага вучэбна-навукова-інавацыйнага кластара бесперапыннай педагагічнай адукацыі змогуць прадставіць сваё бачанне найбольш эфектыўных тэхналогій падрыхтоўкі настаўніка для школы будучага.
У ПЕРШЫ дзень сакавіка ў БДПУ адбылося пасяджэнне Каардынацыйнага савета па пытаннях бесперапыннай педагагічнай адукацыі, у які ўваходзяць прадстаўнікі школ і гімназій, каледжаў і ўніверсітэтаў, абласных інстытутаў развіцця адукацыі, навукова-метадычных устаноў, упраўленняў адукацыі, грамадскіх аб’яднанняў і арганізацый. Сёлета Савет пачаў сваю працу ў абноўленым складзе, зацверджаным загадам міністра адукацыі Рэспублікі Беларусь. З дакладам выступіў старшыня Каардынацыйнага савета, рэктар БДПУ А. І. Жук. Абмяркоўвалася пытанне перспектыў развіцця навукі і правядзення актуальных навуковых даследаванняў ва ўмовах кластарнага ўзаемадзеяння. Аляксандр Іванавіч прадставіў вынікі выканання суб’ектамі кластара плана мерапрыемстваў па рэалізацыі Канцэпцыі развіцця педагагічнай адукацыі ў 2017 г., а таксама акрэсліў асноўныя напрамкі дзейнасці на бягучы год. На пасяджэнні Каардынацыйнага савета быў прысвоены статус школы-лабараторыі вучэбна-навукова-інавацыйнага кластара ўстанове адукацыі «Жодзінская жаночая гімназія».
У РАМКАХ рэалізацыі міжнароднага праекта «Садзеянне развіццю кампетэнцый у беларускай вышэйшай адукацыі» і пры падтрымцы сеткі ўніверсітэтаў рэгіёна Балтыйскага мора 21–22 сакавіка ў БДЭУ прайшоў II Міжнародны семінар «Якасць вышэйшай адукацыі ў Беларусі вачыма стэйкхолдараў», які сабраў больш за 80 удзельнікаў з розных краін. Падчас мерапрыемства былі прадстаўлены першыя вынікі праведзенага маштабнага рэспубліканскага апытання выпускнікоў, выкладчыкаў і працадаўцаў, у якім прымаў удзел і БДПУ. Зробленыя высновы дапамаглі выявіць асобныя «вузкія месцы» ў падрыхтоўцы спецыялістаў з вышэйшай адукацыяй, вызначыць, якія з ключавых кампетэнцый сёння запатрабаваны на рынку працы. У дакладзе начальніка цэнтра развіцця педагагічнай адукацыі БДПУ А. В. Пазняк «Ад навучання да вучэння: метады і тэхналогіі» была дадзена першасная ацэнка рэальнага ўзроўню значнасці і сфарміраванасці шырокага спектра ключавых кампетэнцый. Асноўнае значэнне праведзенага даследавання заключаецца ў тым, што яго вынікі пасля падрабязнага аналізу з боку кожнага ўніверсітэта стануць навуковай асновай як для ўдасканалення зместу дзеючых навучальных праграм, так і для канструявання новых адукацыйных стандартаў пакалення 3+.
НАПРЫКАНЦЫ лютага дэлегацыя ўстаноў адукацыі горада Семей (Рэспубліка Казахстан) наведала БДПУ, дзе прыняла ўдзел у рабоце круглага стала «Профільная педагагічная падрыхтоўка ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі: міжнародны кантэкст», арганізаванага цэнтрам развіцця педагагічнай адукацыі БДПУ. У склад замежнай дэлегацыі ўваходзілі дырэктар Семейскага шматпрофільнага каледжа Алія Кабылгазінава і прадстаўнікі Дзяржаўнага ўніверсітэта імя Шакарыма – загадчык кафедры псіхалогіі Гульжанара Джумажанава і в. а. асацыяванага прафесара кафедры псіхалогіі Індзіра Аралканава. Казахскія калегі адзначылі, што павышэнне прэстыжу педагагічнай прафесіі і якасці падрыхтоўкі педагогаў з’яўляецца найважнейшым пытаннем парадку дня адукацыйнай палітыкі Рэспублікі Казахстан. Павышаную цікавасць у гасцей выклікалі асаблівасці арганізацыі і навукова-метадычнай падтрымкі дзейнасці профільных класаў педагагічнай накіраванасці, праектны, конкурсны рух супольнасці педагагічных класаў, эксперыментальная работа па дапрофільнай падрыхтоўцы на ўзроўні агульнай сярэдняй адукацыі.
7 сакавіка 2017 года № 3 (1191)
АДБЫЛОСЯ пашыранае пасяджэнне Каардынацыйнага савета па пытаннях бесперапыннай педагагічнай адукацыі і вучэбна-метадычнага аб’яднання па педагагічнай адукацыі. Старшыня Каардынацыйнага савета і ВМА ПА – рэктар БДПУ А. І. Жук паведаміў аб выніках выканання Плана мерапрыемстваў па рэалізацыі Канцэпцыі развіцця педагагічнай адукацыі ў 2016 г. Падчас пасяджэння было прынята рашэнне хадайнічаць перад Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь аб наданні Каардынацыйнаму савету статусу сектаральнага савета кваліфікацый у сферы педагагічнай адукацыі, а галіне – статусу пілотнай па апрабацыі дзейнасці сектаральнага савета.
СЕРТЫФІКАТЫ школ-лабараторый вучэбнанавукова-інавацыйнага кластара бесперапыннай педагагічнай адукацыі былі ўручаны школам, якія ўдзельнічаюць у эксперыментальным праекце па апрабацыі мадэлі дапрофільнай педагагічнай падрыхтоўкі, а таксама ўстановам адукацыі, у якіх паспяхова працуюць педагагічныя класы. Такі статус атрымалі СШ № 4 і гімназія № 5 г. Віцебска, сярэднія школы № 1 г. Мазыра, № 8 г. Слоніма і № 8 г. Магілёва. Дадзеныя ўстановы адукацыі актыўна ўкараняюць перадавы педагагічны вопыт, вядуць эфектыўную вучэбна-метадычную працу, ажыццяўляюць сістэмную профільную і дапрофільную падрыхтоўку да выбару педагагічнай прафесіі.
ПРЫНЯТЫ пералік педагагічных спецыяльнасцей, на якія будуць залічвацца выпускнікі педагагічных класаў без уступных выпрабаванняў на падставе Указа Прэзідэнта аб прадастаўленні выпускнікам педагагічных класаў і груп магчымасці паступаць без уступных экзаменаў.
ЗАЦВЕРДЖАНА Палажэнне аб рэспубліканскай навуковай алімпіядзе па педагогіцы ВНIК БПА. Другая Рэспубліканская навуковая алімпіяда па педагогіцы з міжнародным удзелам пройдзе ў красавіку. Дадатковая інфармацыя размешчана на сайце БДПУ ў раздзеле «Дэкада студэнцкай навукі».
НАБІРАЕ абароты Рэспубліканскі конкурс для навучэнцаў профільных класаў педагагічнай накіраванасці «Будучыя педагогі – пра школу будучыні». На разгляд журы паступіла каля 300 работ школьнікаў з усіх рэгіёнаў краіны. Першы этап (адборачны) праводзіцца на базе абласных інстытутаў развіцця адукацыі 9–25 сакавіка. Лепшыя конкурсныя працы будуць дапушчаныя да ўдзелу ў другім (фінальным) туры, які адбудзецца 26 красавіка ў рамках Дэкады студэнцкай навукі ў БДПУ.