Акадэмічная мабільнасць у дзеянні

31 сакавіка 2020 года № 4 (1242)

КАЛІ ГІСТОРЫЯ ПАШЫРАЕ ГЕАГРАФІЮ

Супрацоўніцтва паміж БДПУ і Еўразійскім нацыянальным універсітэтам імя Л.М. Гумілёва (Нур-Султан, Казахстан) ажыццяўляецца па шэрагу напрамкаў, у тым ліку і ў сферы акадэмічнай мабільнасці студэнтаў і выкладчыкаў. На працягу месяца (з 14 лютага па 14 сакавіка) новыя веды і вопыт у партнёрскай навучальнай установе набывалі другакурснікі гістарычнага факультэта спецыяльнасці «Гісторыя і сусветная мастацкая культура» Мікіта РАЧЫЛОЎСКІ і Уладзіслаў КІРШУН. Маладыя гісторыкі азнаёміліся з асаблівасцямі навучання па сумежных спецыяльнасцях, прынялі ўдзел у навуковых мерапрыемствах, узбагаціліся прафесійна і духоўна. Мікіта, які ўпершыню прымаў удзел у такім абмене, дзеліцца ўражаннямі ад плённай паездкі.

– Аб праграмах акадэмічнай мабільнасці я, вядома ж, чуў, але нават не спадзяваўся, што змагу стаць іх удзельнікам. Аднак такая магчымасць з’явілася дзякуючы таму, што абедзве ўстановы – беларуская і казахская – выконваюць сумеснае навуковае даследаванне «Ураджэнцы Казахстана ў партызанскім і падпольным руху Беларусі ў гады Вялікай Айчыннай вайны». Я з вялікім задавальненнем далучыўся да гэтай працы, а паездка дазволіла назапасіць шмат факталагічнага матэрыялу.

Першае ўражанне пасля прыезду ў Казахстан – сустрэча з зімой: сапраўднай, снежнай, марознай, з сумётамі. Хто б мог падумаць, што для нас гэта стане чымсьці незвычайным! Атмасферу халоднага надвор’я змяніла цеплыня і гасціннасць, з якімі нас сустрэлі гаспадары. У гэтым беларусы і казахі вельмі падобныя. У Нур-Султан мы прыляцелі ў пятніцу вечарам, таму на працягу выхадных мелі магчымасць пазнаёміцца са славутымі аб’ектамі горада.

Вучыцца на гістарычным факультэце ЕНУ нам спадабалася! Дысцыпліны тут іншыя, аднак змест лекцый захапіў, яны праходзілі на адным дыханні. Мы змаглі паглыбіцца ў гісторыю Казахстана, адкрыць для сябе яе невядомыя старонкі. На семінарскіх занятках студэнты выступаюць з разгорнутымі прэзентацыямі, а пасля дакладаў адказваюць на пытанні групы – дыскусіі бываюць вельмі актыўнымі і плённымі. Усе стараюцца выказацца аб’ектыўна і абгрунтавана, што дазваляе заглыбіцца ў тэму, дакладна і рознабакова разгледзець праблемнае пытанне.

Яркія эмоцыі пакінуў удзел у V Міжнароднай прадметнай алімпіядзе па археалогіі і этналогіі, дзе мы з Уладзіславам занялі трэція месцы. Адно з самых важных і запамінальных мерапрыемстваў – круглы стол на тэму «75-годдзе Перамогі ў Вялікай Айчыннай вайне», які праходзіў у Пасольстве Рэспублікі Беларусь у Рэспубліцы Казахстан. Акрамя дыплама-таў і даследчыкаў тут прысутнічалі нашчадкі знакамітых партызан, у тым ліку Аманжол Уразбаеў, унук Валія Бал-жанавіча Уразбаева. Імя Валія, ці, як называлі яго ў беларускіх лясах, Васіля Барысавіча, залатымі літарамі ўпісана ў гісто-рыю партызанскага руху нашай краіны. Менавіта ён быў ар-ганізатарам і нязменным камісарам атрада «Бальшавік», на базе якога пазней узнікла партызанская брыгада імя Шчорса. Для мяне сустрэча з Аманжолам аказалася не толькі эмацый-най, але і выніковай: у рамках сумеснай навукова-даследчай працы, пра якую я ўжо ўзгадваў, мы дамовіліся напісаць навуковы артыкул, прысвечаны яго дзеду. Карыстаючыся выпадкам, хачу падзякаваць куратарам праекта «Ураджэнцы Казахстана ў партызанскім і падпольным руху Беларусі ў гады Вялікай Айчыннай вайны» з беларускага боку – дэкану гістарычнага факультэта БДПУ В.П. Скок і кіраўніку Беларуска-Казахстанскага культурна-адукацыйнага цэнтра А.Ф. Рацько.

У рамках насычанай культурна-адукацыйнай праграмы мы наведалі Дом Дружбы, дзе прынялі ўдзел у круглым стале «Абай і шматмоўе», сталі гасцямі мерапрыемства «Клуб сяброў узбекскай мовы», арганізаванага Пасольствам Рэспублікі Узбекістан, убачылі Акмолінскі лагер жонак здраднікаў Радзімы, а ў Нацыянальным і Ваенна-гістарычным музеях азнаёміліся з багатай калекцыяй экспанатаў.

Эмоцый і ўражанняў ад сустрэчы з унікальнымі людзьмі не пералічыць… Хачу адзначыць, што паездка ў рамках ака-дэмічнай мабільнасці дазволіла нам як будучым педагогам пашырыць кругагляд, пазнаёміцца з новай сістэмай, падыходамі і метадамі выкладання. Безумоўна, гэты вопыт будзе карысны ў нашай будучай прафесійнай дзейнасці. Праграма акадэ-мічнай мабільнасці паміж гістарычнымі факультэтамі БДПУ і ЕНУ працягваецца: у верасні мы чакаем студэнтаў з Нур-Султана, якія будуць вучыцца ў нас на працягу семестра.

Падрыхтавала Вераніка МАНДЗІК


21 лютага 2020 года № 2 (1240)

Першы крок ва ўзаемадзеянні быў зроблены ў 2012–2015 гг. падчас рэалізацыі праекта міжнароднай тэхнічнай дапамогі TEMPUS INOVEST «Усходняе партнёрства ў сферы пе-дагагічных інавацый у інклюзіўнай адукацыі». Намеснік дырэктара ІПКіП БДПУ В.В. Радыгіна ў той час была прызначана кіраўніком рабочай групы нашай alma mater, а А. М. Дзікова-Фаворская – Нацыянальнага педагагічнага ўніверсітэта імя М. П. Драгаманава (НПУ). У рамках гэтага праекта арганізоўваліся сустрэчы і на-вукова-практычныя семінары на базе нашага ўніверсітэта з наведваннем лекцый і майстар-класаў выкладчыкаў тады яшчэ факультэта спецыяльнай адукацыі і ІПКіП, а таксама ўстаноў адукацыі г. Мінска, дзе ажыццяўля-лася інтэграванае навучанне і выхаванне.

Пра вопыт наладжвання партнёрскіх стасункаў і плён сумеснай працы карэспандэнту «Н» расказала намеснік дырэктара ІПКіП Вераніка Валер’еўна Радыгіна:
– Пасля завяршэння праекта працягвалі запрашаць калег з НПУ на канферэнцыі па дадатковай адукацыі дарослых і на наш штогадовы фес-тываль псіхалагічнага майстэрства. У сваю чаргу, мы з дырэктарам ІПКіП І. У. Шасцітка адгукаліся на прапановы выступіць з дакладамі і майстар-класамі на канферэнцыях у НПУ. Паступова ва ўкраінскіх спецыялістаў склаўся ўстойлівы інтарэс да нашых адукацыйных праграм стажыровак. У 2019 г. ён вырас у праект акадэмічнай мабільнасці для выкладчыкаў універсітэтаў, інстытутаў, каледжаў і настаўнікаў і дырэктараў школ. Важна, што фінансуецца гэтая мабільнасць не за кошт грантаў або праектаў, а за асабістыя сродкі ўкраінскіх калег. Яны прыязджаюць да нас у БДПУ ў выхадныя дні (у асноўным гэта пятніца–нядзеля або субота–панядзелак). І сёння мы дакладна сцвярджаем: у ІПКіП працэс навучання бесперапынны і кругла-гадовы – мы працуем летам, калі ўсе ў адпачынках, і ў выхадныя дні. Таму з пункту гледжання менеджменту адукацыйных праграм для нас зараз актуальнае пытанне гнуткага графіка работы адміністрацыі і супрацоўнікаў з улікам запытаў нашых замеж-ных стажораў.

Пацвярджэннем якасці праграм стажыровак ІПКіП з’яўляецца тое, што іх прайшлі ўжо 125 спецыялістаў з Украіны (4 групы). На Міжна-роднай навукова-практычнай кан-ферэнцыі «Дадатковая адукацыя дарослых: міжнародныя тэндэнцыі і на-цыянальныя прыярытэты», пры-меркаванай да 105-годдзя БДПУ, спецыялісты (у тым ліку Алена Мі-хайлаўна) прэзентавалі ўласны во-пыт арганізацыі міжнародных сет-кавых праграм стажыроўкі. Каманда ІПКіП вывела для сябе формулу поспеху ў такой дзейнасці: «Важна быць надзейнымі партнёрамі, вы-конваць дамоўленасці, быць адчу-вальнымі да адукацыйных запытаў, гнуткімі ў арганізацыйных момантах і глыбокімі па змесце».

Алену Міхайлаўну Дзікову-Фаворскую, доктара сацыялагічных навук, прафесара Жытомірскага інстытута паслядыпломнай педагагічнай адукацыі, уразілі арганізатарскія здольнасці супрацоўнікаў БДПУ, глыбіня раскрыцця матэрыялу, прак-тыкаарыентаванасць навучання слухачоў і студэнтаў. Яна падзялілася думкамі пра важнасць і запатрабаванасць работы калектыву ІПКіП БДПУ:
– Інклюзіўная адукацыя – актуальная тэма як для Беларусі, так і для Украіны. Гэта надзвычай тонкі працэс, які патрабуе вялікай і сур’ёзнай падрыхтоўкі. І мы вельмі цэнім працу беларускіх калег з БДПУ, якія правялі шматлікія эксперыменты, назапасілі вопыт, сістэматызавалі веды, распрацавалі адпаведныя методыкі
і сёння шчодра дзеляцца імі. Акрамя таго, стажыроўка ў ІПКіП дапамагае людзям, якія сёння рэалізуюць ва Украіне канцэпцыю інклюзіі, убачыць лепшыя напрацоўкі і, што немалаважна, ацаніць іх у дзеянні. Мы вельмі задаволены тым адукацыйным прадуктам, які прапануе вядучы педагагічны ўніверсітэт Беларусі. Гэта глыбокія, інтэнсіўныя трохдзённыя праграмы з сур’ёзным тэарэтычным складнікам, якія прадугледжваюць знаёмства з новымі методыкамі і інавацыйнымі тэх-налогіямі. Кожная з іх уключае абатэарэтычным складнікам, якія прадугледжваюць знаёмства з новымі методыкамі і інавацыйнымі тэх-налогіямі. Кожная з іх уключае аба-вязковы адукацыйны візіт – наведванне перадавой базы практыкі. Так, для першай украінскай групы, якая складалася з выкладчыкаў інстытутаў развіцця адукацыі і ўніверсітэтаў – спецыялістаў у галіне педагогікі, псіхалогіі і методыкі выкладання шэрагу дысцыплін, быў арганізаваны візіт у гімназію № 12 г. Мінска – установу, якая, на наш погляд, можа служыць узорам рэалізацыі ўсіх магчымых інавацый. Удзельнікі другой стажыроўкі – кіраўнікі школ, настаўнікі пачатковых класаў, спецыялісты-дэфек-толагі і выхавальнікі дашкольных устаноў наведалі дзі-цячыя садкі г. Мінска і СШ № 25. Трэцяя па ліку група выкладчыкаў устаноў адукацыі медыцынскага профілю была запрошана ў Мінскі дзяржаўны медыцынскі каледж, дзе ўжо рэалізавана канцэпцыя інклюзіі.

Увогуле, калі я прывожу ў ІПКіП БДПУ чарговую групу стажораў, то абяцаю калегам сапраўднае пазітыўнае ўзрушэнне. Так і адбываецца. На радзіму яны вяртаюцца больш энергічнымі і прафесійна ўпэўненымі. Стажыроўка дазваляе ім не толькі атрымаць неабходныя веды і вопыт, але і выбраць правільныя арыенціры. Усё гэта настолькі важна, што спецыялісты аплачваюць навучанне за кошт сваіх уласных сродкаў.

Завяршылася стажыроўка чарговай украінскай групы, у склад якой увайшлі 33 медыцынскія работнікі. Гэта – дырэктары каледжаў і іх намеснікі, загадчыкі аддзяленняў бальніц і ўрачы-спецыялісты розных профіляў. Іншымі словамі, прафесіяналы, якія перадаюць свае веды студэнтам, зацікаўленыя ў выкарыстанні новых методык і тэхналогій у галіне педагогікі. І я рада, што БДПУ – базавая арганізацыя СНД у галіне інклюзіўнай і спецыяльнай адукацыі – дае такія веды і дапамагае калегам ісці ў правільным кірунку.
Запісала Таццяна БАШМАКОВА


16 студзеня 2020 года № 1 (1239)

Рэктар БДПУ А. І. Жук прыняў удзел у міжнародным форуме, прысвечаным пытанням сацыяльнай, фінансавай і эканамічнай адукацыі дзяцей дашкольнага ўзросту (г. Амстэрдам, Нідэрланды). Мерапрыемства, арганізатарам якога выступіў Міжнародны Фонд «Aflatoun International», сабрала прадстаўнікоў устаноў адукацыі, навуковых і грамадскіх арганізацый з 85 краін свету. Аляксандр Іванавіч прадставіў калегам вопыт БДПУ ў рэалізацыі праектаў у інтарэсах адукацыі для ўстойлівага развіцця, абмеркаваў перспектывы супрацоўніцтва ў сферы падрыхтоўкі студэнтаў факультэта дашкольнай адукацыі да ажыццяўлення праграм у галіне сацыяльнай, фінансавай і эканамічнай адукацыі дзяцей. Акрамя таго,
А. І. Жук паставіў свой подпіс пад Мемарандумам аб узаемаразуменні паміж БДПУ, Прадстаўніцтвам Дзіцячага Фонду ААН (ЮНІСЕФ) у Рэспубліцы Беларусь і Міжнародным Фондам «Aflatoun International». Прыемна адзначыць, што наш універсітэт – першая ўстанова вышэйшай адукацыі, з якой Фонд наладзіў партнёрскае ўзаемадзеянне ў справе падрыхтоўкі педагагічных работнікаў для сістэмы дашкольнай адукацыі.

«Н»-даведка. Сёння ў Беларусі праводзіцца эксперымент «Апрабацыя методыкі фарміравання асноў эканамічнай культуры ў дзяцей дашкольнага ўзросту». Наступ-ны этап – гэта пачатковая школа, дзе вучні працягнуць засвойваць базавыя навыкі, вучыцца назапашваць, разумна размяркоўваць і траціць грошы.

На працягу апошніх пяці гадоў актыўна развіваецца супрацоўніцтва БДПУ з універсітэтамі КНР. Кітай праяўляе цікавасць да вывучэння нашай мовы, культуры і краіны ў цэлым. Сёння ў 11 універсітэтах Паднябеснай створаны цэнтры беларусістыкі, а ў трох установах вышэйшай адукацыі адкрыты спецыяльнасці, звязаныя з вывучэннем беларускай мовы. Прычым у дзвух з іх – Сіань­скім і Другім Пекінскім універсітэтах замежных моў – працуюць выкладчыкамі выпускніцы філалагічнага факультэта БДПУ Вольга Прыгун і Дар’я Зубко. І беларускі дыплом у КНР вельмі цэніцца: дае магчымасць знайсці прэстыжнае месца працы. Невыпадкова кітайская дыяспара другая па колькасці ў БДПУ: 280 студэнтаў, магістрантаў і аспірантаў.

Працягам узаемадзеяння БДПУ з кітайскімі калегамі стала «Размова на перспектыву», якую правялі 9 студзеня прадстаўнікі рэктарата alma mater з членамі дэлегацыі Хэйлунцзянскага Усходняга ўніверсітэта. Падчас круглага стала першы прарэктар універсітэта С. І. Копцева і прарэктар па вучэбных пытаннях кітайскай установы адукацыі Цай Бай Янь падпісалі дагавор аб супрацоўніцтве, які прадугледжвае развіццё акадэмічнай мабільнасці, удзел выкладчыкаў двух універсітэтаў у адукацыйных праграмах павышэння кваліфікацыі і інш. Для шаноўных замежных гасцей была арганізавана экс-курсія па вядучым педагагічным універсітэце Беларусі.


22 мая 2017 года, № 7 (1195)

ДАЦЭНТ кафедры сурдапедагогікі Інстытута інклюзіўнай адукацыі БДПУ К. М. Сарока 12 красавіка – 4 мая прайшла павышэнне кваліфікацыі ў рамках праграмы «Сувязі супольнасцей» па тэме «Паслугі па рэабілітацыі дзяцей і маладых людзей з інваліднасцю» ў г. Ворчэстар (штат Масачусетс, ЗША). На працягу трох тыдняў яна вывучала сістэму аказання рэабілітацыйных паслуг людзям з інваліднасцю, магчымасці іх сацыяльнай падтрымкі, працаўладкавання, незалежнага пражывання, арганізацыі інклюзіўнай і спецыяльнай адукацыі дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, наведвала ўстановы адукацыі, аховы здароўя і сацыяльнай абароны, недзяржаўныя арганізацыі, распрацоўвала ўласныя сацыяльныя і адукацыйныя праекты.

Акадэмічная мабільнасць_Сарока

Па выніках удзелу Кацярыны Мікалаеўны ў праграме «Сувязі супольнасцяў» былі дасягнуты дамоўленасці аб магчымасцях супрацоўніцтва БДПУ і Вустэрскага дзяржаўнага ўніверсітэта, візіту ў БДПУ Прэзідэнта фонду прафесара Дэвіда Джордана, правядзення анлайн лекцый па сацыяльным прадпрымальніцтве і лідарстве, супрацоўніцтве БДПУ і міжнароднай арганізацыі VSA ў сферы мастацтва, адукацыі і інваліднасці.

У РАМКАХ праграмы акадэмічнай мабільнасці наш універсітэт наведаў доктар адукацыі, супрацоўнік факультэта псіхалогіі Даследчага ўніверсітэта Нью-Джэрсі (ЗША) Уры Аміта. Спецыяліст у сферы аб’ектных адносін правёў для студэнтаў і выкладчыкаў Інстытута псіхалогіі БДПУ майстарклас «Работа з праблемнымі сем’ямі».

Акадэмічная мабільнасць_Уры Аміт


 

7 сакавіка 2017 года № 3 (1191)

ЗАГАВАРЫ́, КАБ Я ЦЯБЕ ЎБАЧЫЎ…

Валоданне замежнай мовай для актыўнага міжнароднага супрацоўніцтва ў рамках Балонскага працэсу можна смела называць не проста важным, а неабходным. Тым больш, што моўная кампетэнтнасць у сістэме вышэйшай адукацыі – не толькі сродак зносін, а часта і інструмент навучання. Таму наш універсітэт дбае пра якасную філалагічную падрыхтоўку студэнтаў і павышэнне адпаведнай кваліфікацыі выкладчыкаў. Адзін з найбольш дзейсных спосабаў у гэтым напрамку – удзел у праграмах акадэмічнай мабільнасці. Так, на працягу мінулага года больш за 140 выкладчыкаў і каля 50 студэнтаў прынялі ўдзел у замежных міжнародных канферэнцыях, стажыроўках, семінарах, форумах і іншых мерапрыемствах у Літве, Ізраілі, Германіі, Італіі, Харватыі, Швецыі, Казахстане, Арменіі, Польшчы і інш. Гэта выдатная магчымасць не толькі азнаёміцца з перадавым вопытам калег, але і прайсці моўную практыку. І за два месяцы 2017 г. ёй паспелі ўжо скарыстацца многія танкаўцы.

* * *

У студзені дэкан факультэта пачатковай адукацыі Н. У. Ждановіч прайшла стажыроўку ў Вышэйшай школе выкладчыцкага складу і адукацыі (ESPE) Акадэміі Ліёна, з якой БДПУ звязвае дагавор аб супрацоўніцтве.

Мэтай наведвання Французскай Рэспублікі стала вывучэнне вопыту краіны па стварэнні адзінай еўрапейскай прасторы вышэйшай адукацыі ў рамках Балонскага працэсу. Акрамя таго, Наталля Уладзіміраўна прыняла ўдзел у мерапрыемствах Тыдня дашкольнай адукацыі і дзяцінства і даведалася, як арганізаваны адукацыйны працэс у дзіцячых садках і пачатковых школах Францыі.

На 2_Акадэмичная мабильнасць 2

Карысна было пабачыць, якія ўмовы створаны для самастойнай работы студэнтаў, як аснашчаны аўдыторыі, кабінеты і лабараторыі Вышэйшай школы. Дарэчы, бібліятэка ў ESPE з’яўляецца актыўным адукацыйным асяроддзем. Там арганізуюцца выстаўкі, праводзяцца лекторыі і інш. Наталля Уладзіміраўна азнаёмілася са зместам адукацыйнага працэсу на розных ступенях атрымання педагагічнай адукацыі, праектнай дзейнасцю і ўзаемадзеяннем Вышэйшай школы з заказчыкам кадраў – Дэпартаментам адукацыі. А яшчэ сустрэлася з рэктарам Акадэміі Ліёна Fran oise Moulin Civil, выкладчыкамі і студэнтамі ўстановы.

* * *

Загадчык кафедры дадатковай педагагічнай адукацыі ІПКіП Э. У. Шалік і дацэнт гэтай жа кафедры Ю. У. Захарава наведалі Рэспубліку Польшча ў рамках міжнароднай праграмы прафесійнай мабільнасці «Асаблівасці інклюзіўнай адукацыі ў краінах Еўропы», якую арганізаваў для беларускіх педагогаў цэнтр міжнародных сувязей Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь. Адзін з семінараў – «Асаблівасці трансфармацыі сістэм вышэйшай адукацыі Еўропы ў кантэксце Балонскага працэсу. Інклюзія людзей з інваліднасцю» – праходзіў на факультэце педагогікі і псіхалогіі ўніверсітэта ў Беластоку. Другі – «Міжнародная палітыка ў галіне інклюзіўнай адукацыі» – на базе педагагічнага факультэта Варшаўскага дзяржаўнага ўніверсітэта.

Падчас семінараў былі разгледжаны: сучасная парадыгма гуманістычнай адукацыі і яе культурна-гістарычны аспект, пытанні аптымізацыі вышэйшай адукацыі Еўропы ў кантэксце Балонскага працэсу, асаблівасці інклюзіі людзей з інваліднасцю ва ўніверсітэце. Таксама былі абмеркаваны аспекты эфектыўнага партнёрства ў структуры вышэйшай адукацыі.

На 2_Акадэмичная мабильнасць

Акрамя семінараў адбыліся візіты ў шэраг навучальных устаноў – інтэграваны дзіцячы сад № 26 у Беластоку, дзе прысутныя пазнаёміліся з арганізацыяй адукацыйнага працэсу для дзяцей дашкольнага ўзросту, і пачатковую школу № 143 у Варшаве, якая мае сваю спецыфіку інтэграванага навучання ў I–VI класах.

* * *

Мабільнымі ў БДПУ з’яўляюцца не толькі выкладчыкі, а і студэнты.

Удзельнікамі праграмы Erasmus+ сталі Ілля Аляксашын, прадстаўнік факультэта прыродазнаўства (спецыяльнасць «Біялогія і хімія»), і Ганна Корвін-Кучынская з факультэта эстэтычнай адукацыі (спецыяльнасць – «Выяўленчае мастацтва і камп’ютарная графіка»). Беларускія студэнты правядуць паўгода ў Педагагічным універсітэце горада Лінц зямлі Верхняя Аўстрыя. Ілля прысвеціць гэты час вывучэнню дысцыплін педагагічнага профілю, а Ганна – прадметаў, аналагічных тым, што вывучаюць у другім семестры яе аднагрупнікі ў БДПУ.

На заканчэнне трэба дадаць, што ўдзел у праграмах акадэмічнай мабільнасці не толькі садзейнічае павышэнню прафесійных кампетэнцый і пашырэнню кругагляду ў абранай сферы дзейнасці, а і з’яўляецца выдатным спосабам набыцця навыкаў камунікавання на замежнай мове. Аднак у шэрагу выпадкаў уменне кантактаваць, у прыватнасці, па-англійску становіцца найпершай умовай пры наладжванні навуковых або вучэбных стасункаў. Напрыклад, вы плануеце прачытаць даклад, лекцыю і нават цэлы курс па дысцыпліне на замежнай мове, прыняць удзел у міжнародным адукацыйным праекце або ў праграме ўключанага навучання. Пры наяўнасці сур’ёзнай матывацыі ўдасканаліць свае веды па замежнай мове можна не выходзячы за сцены БДПУ. Такую магчымасць выкладчыкам універсітэта прадастаўляе ІПКіП на курсах павышэння кваліфікацыі «Замежная мова як сродак прафесійнай камунікацыі педагога», а студэнтам – цэнтр дадатковай адукацыі «Альтэрнатыва» на вучэбных курсах па англійскай, літоўскай, польскай, азербайджанскай, кітайскай і нямецкай мовах. Выбар за вамі!