Ліст у нумар

6 кастрычніка 2017 года № 11 (1199)

Віншаванне выпускніка_Шаплыка

Дарагія калегі! Шчыра віншую вас з Днём настаўніка! Ад чыстага сэрца зычу вам моцнага здароўя, цярпення і плённай працы ў выхаванні нашай будучыні – маладога пакаленння грамадзян Рэспублікі Беларусь!

Як былы студэнт БДПУ выказваю шчырыя словы падзякі тым выкладчыкам, якія абудзілі ў маім сэрцы пачуццё павагі і любові да жывога слова, да роднага краю – да ўсяго беларускага. З цеплынёй узгадваю першага дэкана філалагічнага факультэта Анатоля Майсеевіча Бардовіча – чалавека надзвычайнай культуры, ветлівага, сапраўднага інтэлігента. А колькіх трывог і перажыванняў можна было пазбавіцца, проста паглядзеўшы ў добрыя, заўсёды жывыя і радасныя вочы нашага другога дэкана – Аляксандра Іванавіча Лугоўскага! Не магу не выказаць падзякі Ніне Васільеўне Гаўрош, матулі нашага патока. Яе словы нібыта сёння чую: «Добра ведаць, Эдуард, малітвы, і ў царкву хораша, што ходзіш, але ж трэба і вучыцца. Ты будзеш некалі выхоўваць не толькі дзяцей. Дарослыя таксама прыйдуць да цябе як да бацюшкі, а чаму ты іх навучыш неадукаваны?» Успамінаецца, як мы спачатку з гумарам успрымалі Івана Сцяпанавіча Шпакоўскага, а потым пранікаліся яго адданасцю беларускаму слову, роднай паэзіі. З якой экспрэсіяй, любоўю ён прапагандаваў нам багацце роднай літаратуры!

Ганаруся тым, што і мая дачка абрала педагагічную адукацыю. Сёння яна з’яўляецца студэнткай філалагічнага факультэта БДПУ, вучыцца ў той жа атмасферы творчасці і натхнення, што і я калісьці.

Дарагія сябры! Як святар жадаю вам Божага блаславення, каб сеяць разумнае, добрае, вечнае. Ваша праца – тое, што робіць чалавека чалавекам у любых абставінах, што дапамагае ўбачыць кожнаму з нас тую асабістую зорку, якая асвеціць наш жыццёвы шлях, шлях служэння людзям.

З павагай, Протаіерэй Фама (Эдуард Іванавіч Шаплыка), кіраўнік аддзела адукацыі і катэхізацыі Маладзечанскай епархіі БПЦ, настаяцель Свята-Ільінскага храма г.п. Радашковічы, выпускнік БДПУ 1994 г.


31 сакавіка 2017 года № 4 (1192)

СЁННЯ – ВУЧАНЬ, ЗАЎТРА – НАСТАЎНІК…

Падрыхтоўка высокакваліфікаваных настаўніцкіх кадраў у многім залежыць ад прафарыентацыйнай працы педагагічнай ВНУ з сённяшнімі школьнікамі. Адзін з яе новых напрамкаў – стварэнне педагагічных класаў і мэтанакіраваная дзейнасць з матываванымі вучнямі.

Цікавы вопыт такой работы прапанаваў філіял кафедры педагогікі БДПУ, які ўзначальвае дацэнт Л. А. Казінец. Супрацоўнікі філіяла разам з Цэнтрам адукацыйнага і дзелавога турызму «Эду Трэвел» (дырэктар – кандыдат педагагічных навук Т. I. Cаракавiк) распрацавалі вучэбна-адукацыйную праграму «Ад класна-ўрочнай сістэмы Яна Амоса Каменскага да сучасных тэхналогій навучання», якая была прадэманстравана 27–30 сакавіка ў г. Прага (Чэшская Рэспубліка). У мерапрыемстве прынялі ўдзел студэнты і выкладчыкі БДПУ, настаўнікі-практыкі, а таксама вучні педагагічных класаў СШ № 147 г. Мінска і гімназіі № 2 г. Вілейка. Школьнікі, дарэчы, не толькі прэзентавалі найбольш цікавыя моманты свайго навучання, але і выказалі думкі наконт таго, якім павінен быць настаўнік новага часу, у працэсе працы круглага стала «Ян Амос Каменскі і сучасная школа».

Незабыўныя ўражанні пакінула культурная праграма: наведванне музея Яна Амоса Каменскага і Нацыянальнай бібліятэкі ў Празе, фізіка-матэматычнага салона ў Дрэздэне, Цэнтра навукі «Капернік» у Варшаве.

Выказваем шчырую падзяку рэктару БДПУ А. І. Жуку за магчымасць удзельнічаць у вучэбна-адукацыйнай праграме.

Віктар КАЖУРА, настаўнік беларускай мовы і літаратуры Вілейскай гімназіі № 2


20 лютага 2017 года, № 2 (1190)

ПАВАЖАНЫ АЛЯКСАНДР ІВАНАВІЧ!

Педагагічны калектыў, адміністрацыя і навучэнцы ДУА «Дзіцячая мастацкая школа мастацтваў г. Жодзіна» сардэчна ўдзячны Вам, а таксама выкладчыкам і студэнтам атрада «Зорны Фэст» факультэта эстэтычнай адукацыі БДПУ за актуальныя і цікавыя мерапрыемствы, якія яны правялі на базе нашай школы ў рамках 52-га Зорнага паходу.

Майстар-класы «Фальклорная цацка», «Нетрадыцыйныя тэхнікі малявання», «Міхендзі», праведзеныя студэнтамі і педагогамі БДПУ на высокім узроўні, дазволілі дакрануцца да вытокаў беларускай народнай і старажытнай усходняй культур, пазнаёміцца з разнастайнымі мастацкімі тэхнікамі.

Майстар-клас як форма творчага навучання садзейнічае не толькі засваенню тэхнічных тонкасцяў мастацкага рамяства, але і жывым зносінам выкладчыкаў, студэнтаў і навучэнцаў, што і было дасягнута падчас правядзення мерапрыемстваў.

З павагай, дырэктар школы С. НАВІЦКАЯ