Ліст у нумар

31 сакавіка 2017 года № 4 (1192)

СЁННЯ – ВУЧАНЬ, ЗАЎТРА – НАСТАЎНІК…

Падрыхтоўка высокакваліфікаваных настаўніцкіх кадраў у многім залежыць ад прафарыентацыйнай працы педагагічнай ВНУ з сённяшнімі школьнікамі. Адзін з яе новых напрамкаў – стварэнне педагагічных класаў і мэтанакіраваная дзейнасць з матываванымі вучнямі.

Цікавы вопыт такой работы прапанаваў філіял кафедры педагогікі БДПУ, які ўзначальвае дацэнт Л. А. Казінец. Супрацоўнікі філіяла разам з Цэнтрам адукацыйнага і дзелавога турызму «Эду Трэвел» (дырэктар – кандыдат педагагічных навук Т. I. Cаракавiк) распрацавалі вучэбна-адукацыйную праграму «Ад класна-ўрочнай сістэмы Яна Амоса Каменскага да сучасных тэхналогій навучання», якая была прадэманстравана 27–30 сакавіка ў г. Прага (Чэшская Рэспубліка). У мерапрыемстве прынялі ўдзел студэнты і выкладчыкі БДПУ, настаўнікі-практыкі, а таксама вучні педагагічных класаў СШ № 147 г. Мінска і гімназіі № 2 г. Вілейка. Школьнікі, дарэчы, не толькі прэзентавалі найбольш цікавыя моманты свайго навучання, але і выказалі думкі наконт таго, якім павінен быць настаўнік новага часу, у працэсе працы круглага стала «Ян Амос Каменскі і сучасная школа».

Незабыўныя ўражанні пакінула культурная праграма: наведванне музея Яна Амоса Каменскага і Нацыянальнай бібліятэкі ў Празе, фізіка-матэматычнага салона ў Дрэздэне, Цэнтра навукі «Капернік» у Варшаве.

Выказваем шчырую падзяку рэктару БДПУ А. І. Жуку за магчымасць удзельнічаць у вучэбна-адукацыйнай праграме.

Віктар КАЖУРА, настаўнік беларускай мовы і літаратуры Вілейскай гімназіі № 2


20 лютага 2017 года, № 2 (1190)

ПАВАЖАНЫ АЛЯКСАНДР ІВАНАВІЧ!

Педагагічны калектыў, адміністрацыя і навучэнцы ДУА «Дзіцячая мастацкая школа мастацтваў г. Жодзіна» сардэчна ўдзячны Вам, а таксама выкладчыкам і студэнтам атрада «Зорны Фэст» факультэта эстэтычнай адукацыі БДПУ за актуальныя і цікавыя мерапрыемствы, якія яны правялі на базе нашай школы ў рамках 52-га Зорнага паходу.

Майстар-класы «Фальклорная цацка», «Нетрадыцыйныя тэхнікі малявання», «Міхендзі», праведзеныя студэнтамі і педагогамі БДПУ на высокім узроўні, дазволілі дакрануцца да вытокаў беларускай народнай і старажытнай усходняй культур, пазнаёміцца з разнастайнымі мастацкімі тэхнікамі.

Майстар-клас як форма творчага навучання садзейнічае не толькі засваенню тэхнічных тонкасцяў мастацкага рамяства, але і жывым зносінам выкладчыкаў, студэнтаў і навучэнцаў, што і было дасягнута падчас правядзення мерапрыемстваў.

З павагай, дырэктар школы С. НАВІЦКАЯ