Абітурыентам на заметку

 

23 чэрвеня 2015 года, № 9 (1164)

БДПУ: РОБІМ СТАЎКУ НА ЛЕПШЫХ

Прыёмная кампанія – сапраўды гарачая пара не толькі для абітурыентаў, а і для ўстаноў адукацыі. Універсітэты ўключаюцца ў канкурэнтную барацьбу за самых здольных, разумных, мэтанакіраваных абітурыентаў. Аднак для БДПУ гэтае пытанне набывае асаблівую актуальнасць: мы ставім перад сабой задачу ўзняць прэстыж педагагічнай прафесіі на новую вышыню, падрыхтаваць настаўніка, здольнага самастойна здабываць і сістэматызаваць веды, ісці ў нагу з часам, арыентавацца ў інавацыйных адукацыйных працэсах і тэхналогіях.

1_1

Дапамагчы абітурыенту зрабіць свой выбар на карысць БДПУ і педагагічнай прафесіі – важная і адказная задача, якая патрабуе сумеснай працы кіраўніцтва ўніверсітэта, факультэтаў і кафедраў, кожнага выкладчыка і кожнага студэнта. Таму на працягу навучальнага года БДПУ наладзіў самую шырокую прафарыентацыйную дзейнасць, і ёсць усе падставы меркаваць, што яна прынясе свой плён. На сённяшні дзень пазітыўныя прагнозы выклікае станоўчая дынаміка колькасці ўдзельнікаў цэнтралізаванага тэсціравання, якія выказалі жаданне здаваць іспыты менавіта ў БДПУ: 10 604 чалавекі, што ў паўтара раза больш, чым у мінулым годзе (7416). Дарэчы, самымі масавымі прадметамі тэсціравання сёлета сталі руская мова і біялогія (іх у нашым універсітэце плануюць здаваць 2500 выпускнікоў). Правяраць веды па гісторыі Беларусі будуць 1800 чалавек, па беларускай мове – 1118, хіміі – 1069, матэматыцы – 878, нямецкай мове – 739.

Апошнія месяцы і дні вучэбнага года былі асабліва багатыя на прафарыентацыйныя мерапрыемствы, бо па звестках Міністэрства адукацыі сярэднюю школу сёлета заканчвае рэкордна нізкая колькасць выпускнікоў– усяго толькі 54 тысячы. Прадстаўнікі ўсіх факультэтаў універсітэта прымалі ўдзел у святах апошняга званка школ, гімназій і ліцэяў Мінска і Мінскага раёна, шэрагу абласцей краіны. Да гэтай работы далучыліся нават студэнты завочнай формы атрымання адукацыі. Так, навучэнцы 31-й і 41-й груп факультэта пачатковай адукацыі правялі прафарыентацыйныя сустрэчы з выпускнікамі ўстаноў адукацыі Мінскай, Гродзенскай і Брэсцкай абласцей.

Расказваць вучням пра alma mater трэба, але, калі для гэтага ёсць нагоды, лепш запрасіць іх ва ўніверсітэт, каб патэнцыяльныя абітурыенты змаглі пазнаёміцца з БДПУ, так бы мовіць, ужывую. Напрыклад, на фізіка-матэматычным факультэце адкрыты і працуюць школы юных фізікаў і матэматыкаў. Факультэт беларускай і рускай філалогіі актыўна прыцягвае школьнікаў да ўдзелу ў навуковых мерапрыемствах. Нядаўна ў рамках штогадовай навукова-практычнай канферэнцыі адбылося пасяджэнне секцыі «Лінгвістычны аналіз тэкстаў розных тыпаў», на якім выступілі маладыя даследчыкі з мінскіх устаноў агульнай сярэдняй адукацыі – гімназій № 3, 8, 17, 24, 37, 75, 174, СШ № 53, 142. Цудоўная магчымасць атрымаць моцны кантынгент першакурснікаў – праца са старшакласнікамі ў профільных педагагічных класах. Яшчэ адна форма работы з лепшымі выпускнікамі – арганізацыя інтэрнэт-алімпіяд. Апошнімі днямі мая ўдзельнікі завяршальнага, вочнага тура алімпіяд па гісторыі, біялогіі, хіміі і геаграфіі сабраліся ў БДПУ, каб памерыцца сіламі ў фінальным спаборніцтве. Для іх была арганізавана экскурсія па вучэбных аўдыторыях, спартыўных аб’ектах, у музей БДПУ і планетарый.

Далучыўшыся аднойчы да жыцця нашага ўніверсітэта, адчуўшы асалоду поспеху і перамогі, школьнікі напэўна захочуць вярнуцца сюды зноў, каб вяршыць новыя здзяйсненні, але ўжо ў якасці студэнтаў. Прынамсі, мы на гэта спадзяёмся і шчыра запрашаем!

Вераніка МАНДЗІК


3 кастрычніка 2014 года, № 14 (1149)

1_500x388

На факультэце беларускай і рускай філалогіі 24 верасня прайшла сустрэча з дзесяцікласнікамі ДУА «Гімназія № 20 г. Мінска», якія вучацца ў педагагічным класе філалагічнага профілю. Дэкан прафесар В. Д. Старычонак выступіў з прывітальным словам да патэнцыйных студэнтаў БДПУ і зрабіў мультыме-дыйную прэзентацыю фотавыставы, што з нядаўняга часу экспануецца на факультэце. Юнакі і дзяўчаты даве-даліся пра ганаровых выпускнікоў-філолагаў, іх унёсак у беларускую гуманітарную і педагагічную навуку. Акрамя таго, госці пазнаёміліся з вы-кладчыкамі факультэта, многія з якіх з’яўляюцца аўтарамі вядомых ім пад-ручнікаў для школ. Сустрэча прайшла ў нязмушанай і сяброўскай абстаноўцы, пакінула ў яе ўдзельнікаў добрыя ўражанні і жаданне працаваць разам.

***

Яшчэ адзін візіт вучняў педагагічных класаў, цяпер ужо фізіка-матэматычнага профілю, адбыўся 30 верасня. Таленавітых і амбіцыйных гімназістаў на гэты раз сустракалі дэканы факультэтаў В. Р. Собаль, У. А. Шылінец, С. У. Якавенка. Падчас візіту дзесяцікласнікі наведалі планетарый, вучэбныя лабараторыі, пагутарылі са студэнтамі, задалі пытанні выкладчыкам.


18 верасня 2014 года, № 13 (1148)

ПАДРЫХТАВАЦЬ ДАСТОЙНУЮ ЗМЕНУ

Прафесійнае вызначэнне – адзін з самых важных выбараў у жыцці любога школьніка. Больш за сто дзесяцікласнікаў сталічнай гімназіі № 20 дзякуючы БДПУ ўжо зрабілі важны крок у гэтым напрамку: 1 верасня яны сталі вучнямі педагагічных класаў фізіка-матэматычнага і філалагічнага профіляў. Урачыстае мерапрыемства, прысвечанае гэтай знакавай падзеі, адбылося напярэдадні Дня ведаў пры ўдзеле прадстаўнікоў Міністэрства адукацыі, Камітэта па адукацыі Мінгарвыканкама і, вядома ж, выкладчыкаў і студэнтаў нашага ўніверсітэта.

2_500x481

Дваццатая мінская гімназія была абрана невыпадкова. Справа ў тым, што ў 1990-я гг. на базе тады яшчэ СШ № 176 ужо дзейнічалі педкласы. Іх вопыт у прафарыентацыі вучняў аказаўся вельмі прадуктыўным: зараз у роднай навучальнай установе працуюць настаўнікамі 10 выпускнікоў, што атрымалі вышэйшую адукацыю ў БДПУ.

Што ж чакае новаспечаных навучэнцаў профільных класаў, акрамя заканамерна павялічанай колькасці гадзін на вывучэнне матэматыкі, фізікі, мовы і літаратуры? Падрабязны адказ на гэтае пытанне даў падчас выступлення рэктар БДПУ прафесар А. І. Жук. Аляксандр Іванавіч адзначыў, што ўніверсітэт акажа дапамогу як навучэнцам педагагічных класаў, так і настаўнікам, якія ў іх працуюць. Вядучыя спецыялісты БДПУ будуць выкладаць гімназістам асобныя тэмы на паглыбленым узроўні, праводзіць факультатыўныя заняткі, рыхтаваць да алімпіяд, конкурсаў, знаёміць з асновамі педагогікі і псіхалогіі. З’явяцца школы юных матэматыкаў, фізікаў, хімікаў. Вучням дапамогуць выявіць і развіць іх здольнасці, а галоўнае – умацаваць інтарэс да прафесіі педагога.

Важнасць менавіта апошняга аспекту ў падрыхтоўцы будучых студэнтаў-педагогаў адзначыў падчас адкрыцця памятнага знака аб супрацоўніцтве БДПУ і гімназіі № 20 намеснік міністра адукацыі В. А. Будкевіч: «Упэўнены, што вопытныя выкладчыкі, педагогі-вучоныя, студэнты змогуць не толькі на словах, а і на справе раскрыць хараство прафесіі, яе самыя лепшыя, высакародныя грані». Васіль Антонавіч падкрэсліў, што адкрыццё педкласаў – не разавая акцыя, а хутчэй першая ластаўка ў сістэме мерапрыемстваў па павышэнні матывацыі школьнікаў да выбару настаўніцкай прафесіі

Усім вучням профільных класаў і іх настаўнікам А. І. Жук уручыў унікальнае выданне – кнігу «Педагогіка ў афарызмах і выслоўях».

Завяршылася ўрачыстасць святочным канцэртам, падрыхтаваным таленавітымі танкаўцамі. Яны на ўласным прыкладзе паказалі гімназістам, якое разнастайнае і цікавае жыццё чакае іх у БДПУ. І гэта толькі пачатак!

Вераніка МАНДЗІК


1 верасня 2014 года, № 1 (1147)

ПРЫЁМНАЯ КАМПАНIЯ Ў ЛIЧБАХ I ФАКТАХ

За БДПУ – будучыня! Штогод вялікая колькасць маладых людзей аказвае давер нашаму ўніверсітэту, аддаючы перавагу высокай якасці адукацыі. Напэўна, прычына гэтага выбару хаваецца ва ўніверсальнасці ведаў і  ўнікальнасці магчымасцей, якія прадастаўляе сваім выхаванцам наш любімы ўніверсітэт.

Сёлета план прыёму ў БДПУ на дзённую і завочную формы атрымання адукацыі за кошт сродкаў рэспубліканскага бюджэту склаў 1185 чалавек; сярэдні конкурс па ўніверсітэце – 1,4 чалавека на месца на дзённай і 1,1 – на завочнай формах атрымання адукацыі.

За права вучыцца на дзённым бюджэтным аддзяленні змагаліся 1105 чалавек. Па-за конкурсам праходзіў 31 чалавек, 153 залічаны па мэтавых накіраваннях. Па большасці спецыяльнасцей з бюджэтнымі месцамі склаўся дастаткова высокі конкурс. Так, па спецыяльнасці «Выяўленчае мастацтва. Камп’ютарная графіка» ён дасягаў 7,6 чалавека на месца. На спецыяльнасці «Фізічная культура. Фізкультурна-аздараўленчая і турысцка-рэкрэацыйная дзейнасць» складаў 3,2 чалавека на месца. Конкурсы больш за 2 чалавекі на месца былі зафіксаваны на 9 спецыяльнасцях БДПУ.

Амаль на 17 спецыяльнасцей з 25 (бюджэтная форма навучання) залічваліся абітурыенты з баламі 200 і вышэй, а на 11 – больш за 240. Гэта на 25–70 балаў перавышае паказчыкі мінулага года. Самыя высокія прахадныя балы на дзённую бюджэтную форму атрымання адукацыі былі на спецыяльнасцях «Выяўленчае мастацтва. Камп’ютарная графіка» (302), «Псіхалогія. Сацыяльная псіхалогія» (292), «Выяўленчае мастацтва. Чарчэнне і народныя мастацкія промыслы» (288). Максімальныя балы, з якімі абітурыенты ўдзельнічалі ў конкурсе, зафіксаваны на матэматычным факультэце (351), ФЭА (350), ФСА (340).

У рамках дадатковага набору пададзены 132 заявы, у тым ліку 3 – ад медалістаў. Сярэдні конкурс пры дадатковым наборы сярод абітурыентаў склаў: на спецыяльнасць «Матэматыка і інфарматыка» – 2,3 чалавека на месца, «Фізіка і  інфарматыка» – 1,7, «Пачатковая адукацыя» – 2,7.

Сёлета студэнтамі БДПУ сталі 100 медалістаў і ўладальнікаў дыпломаў ССНУ і ПТВ з адзнакай (у 2013 г. – усяго 22). Пяцёра пераможцаў і прызёраў міжнародных спаборніцтваў залічаны на ФФВ без экзаменаў. Сярод першакурснікаў дзённай формы навучання 198 выпускнікоў ліцэяў і гімназій.

Першакурснікамі нашага ўніверсітэта ў гэтым годзе сталі прадстаўнікі Расіі, Казахстана, Літвы, Туркменістана, Узбекістана.

Да ўсяго сказанага вышэй можна дадаць, што амаль 2500 маладым людзям пашчасціла сёлета стаць студэнтамі БДПУ. Плёну вам у дасягненні мэты! Не здраджвайце сваёй мары!

Сяргей ВАСІЛЕЦ, адказны сакратар прыёмнай камісіі


30 красавiка 2012 года, № 6 (1107)

НАШЫ ПЕРАВАГІ — ДА ВАШАЙ УВАГІ

Прафарыентацыйная дзейнасць ВНУ з’яуляецца адной з найважнейшых умоў для забеспячэння якаснага абітурыенцкага кантынгенту. Наш утвератэт, безумоўна, зацікаўлены ў тым, каб атрымоўваць педагагічную прафесію да нас прыйшлі самыя здольныя, разумныя i таленавітыя выпускнікі. Таму мы робім усё для таго, каб у розных кутках Беларусі школьнікі ведалі пра БДПУ, пра тыя магчымасці, якія раскрыюцца перад iмi пасля паступлення ў вядучую педагагічную ВНУ краіны. Так, напрыклад, у красавіку «прафарыентацыйны дэсант» з нашага утвератэта выправіўся ў сярэднюю школу № 18 г. Барысава. Членаў прыёмнай камісii на чале з яе адказным сакратаром, дэканам факультэта дауніверсітэцкай падрыхтоўкі С.У. Якавенкам чакалі выпускнікі агульнаадукацыйных школ горада i бліжэйшых населеных пунктаў, іх настаўнікi i бацькі. У актавай зале, разлічанай на 280 чалавек, не было ніводнага вольнага месца.

СШ № 18 г. Барысава для правядзення падобнай сустрэчы была абрана невыпадкова — тут створаны i дзейнічае раённы прафарыентацыйны кабінет. Так што ўсе матэрыялы, перададзеныя нашымі супрацоўнікамі дырэктару школы А.Я. Мазуркевіч, будуць у адкрытым доступе i ix змогуць у любы час выкарыстаць старшакласнікі ўcix без выключэння школ раёна. Дарэчы, прыемна зазначыць, што ў Барысаўскім раёне паспяхова працуюць выпускнікi БДПУ — Ганна Орда, Кацярына Рымша, Уладзімір Юнчыц, Максім Чэрнікаў i iнш. Mногія з ix ахвотна прынялі непасрэдны ўдзел у нашым мерапрыемстве.

У пачатку сустрэчы С.У. Якавенка ахарактарызаваў вынікі ўступнай кампаніі БДПУ ў 2011 г. i падрабязна расказаў аб парадку прыёму ў наш універсітэт. Таксама Сяргей Уладзіміравіч пералічыў тыя істотныя перавагі, якія БДПУ прадастаўляе сваім навучэнцам. У першую чаргу гэта стопрацэнтнае засяленне іншагародніх першакурснікаў у інтэрнат, параўнальна невысокі кошт навучання, за патрабаваныя на рынку адукацыйных паслуг спецыяльнасці, сучасная матэрыяльна-тэхнічная база для вучобы i правядзення вольнага часу студэнтаў. На ўсе пытанні ўдзельнікаў сустрэчы, якая праходзпа ў надзвычай цёплай i зацікаўленай атмасферы, былі дадзены грунтоўныя адказы, падмацаваныя разнастайнымі мультымедыйнымі сродкамі i раздатачным матэрыялам.

Намеснікі адказнага сакратара прыёмнай каміcii распавялі пра асаблівасці навучання i пазавчучэбнай дзейнасці на асобных факультэтах БДПУ. Аўтар гэтага артыкула разам з выкладчыкам кафедры гісторыi Беларусі А.У. Канойка расказалі пра спецыфіку навучання на гістарычным факультэце, а загадчык кафедры прыкладной матэматыкі iнфарматыкі C.I. Зянько прэзентаваў асноўныя накірункi дзейнасці матфака. Аматарам мовы i літаратуры загадчык кафедры беларускага i рускага мовазнауства Д.В. Дзятко нараіў паступаць на факультэт беларускай i рускай філалогіі, выкладчык кафедры методыкі выкладапня фізікі У.С. Самуленкаў падрабязна расказаў, як жывуць студэнты фізічнага факультэта.

Сустрэча аказалася надзвычай плённай і заняла намнога больш часу, чым планавалася на яе правядзенне. За тое, што яна атрымалася менавіта такой, хочацца выказаць словы ўдзячнасці рэктарату нашага універсітэта, а таксама намесніку начальніка аддзела адукацыі Барысаўскага райвыканкама Н.У. Салянік i загадчыку сектара выхаваўчай i ідэалагічнай работы аддзела адукацыі В.У. Нячай.

Шчыра спадзяёмся, што хутка наша дружная студэнцкая кагорта папоўніцца маладой зменай з Барысаушчыны.

А. КОРЗЮК, загадчык кафедры дапаможных гістарычных дысцыплін i методыкі выкладання гісторыi, намеснік адказнага сакратара прыёмнай камісіі


11 лiстапада 2011 года, № 14 (1098)

ЗАПРАШАЕМ ЛЕПШЫХ, АБО ЯК ГIСТОРЫКI ДА ГIМНАЗIСТАЎ ЗАВIТАЛI

Не за гарамі прыёмная кампанія 2012 года. Таму пра набор лепшых абітурыентаў факультэты павінны паклапаціцца ўжо сёння. Сваім вопытам правядзення прафарыентацыйнай работы дзеліцца гістарычны факультэт.

3_500x334

Не за гарамі прыёмная кампанія 2012 года. Таму пра набор лепшых абітурыентаў факультэты павінны паклапаціцца ўжо сёння. Сваім вопытам правядзення прафарыентацыйнай работы дзеліцца гістарычны факультэт.

У свеце існуе больш за 50 тысяч прафесій. Як знайсці сярод іх сваю? На што зарыентавацца? Як вызначыцца са сваім месцам у жыцці? Менавіта гэтыя, а таксама шмат іншых пытанняў разглядаліся ў гімназіі № 174 г. Мінска падчас круглага стала «Праектная дзейнасць навучэнцаў як форма праф­арыентацыйнай працы і сацыялізацыі».

Дзесяцікласнікі, якія прыйшлі на мерапрыемства, безумоўна, хваляваліся, але літаральна праз некалькі хвілін разгубленасць знікла, уступіўшы месца шчырай зацікаўленасці. Яе выклікала прэзентацыя студэнтамі БДПУ свайго факультэта, і асабліва – аповед пра традыцыйныя ўніверсітэцкія мерапрыемствы: зорныя паходы па месцах баявой і працоўнай славы беларускага народа, дзейнасць педагагічных атрадаў і валанцёрскіх клубаў, дні здароўя. Па колькасці зададзеных пытанняў было бачна, што вучняў зацікавіла перспектыва паступлення ў нашу навучальную ўстанову. Далей адбылася размова пра значэнне педагагічнай прафесіі ў грамадстве, перспектывы, якія яна прапаноўвае. Пасля невялікай дыскусіі на гэтую тэму прысутныя прыйшлі да адзінай думкі: «Добры настаўнік – гэта настаўнік, які падштурхоўвае да дзеянняў, спрыяе поспеху».

4_500x329

Затым вучні паспрабавалі даць сваё асабістае тлумачэнне паняццям «сацыялізацыя» і «прафарыентацыя». Падчас дыскусіі на прапанаваную тэму «Як жа выбраць прафесію: у адпаведнасці з баламі атэстата, парадамі бацькоў альбо зыходзячы з уласных пераваг?» большасць прысутных выказалася за трэці варыянт. Аднак анкетаванне, якое праводзілася ў сценах гімназіі, паказала, што амаль 60% школьнікаў пры выбары будучай прафесіі кіруюцца не сваім жаданнем, а бацькоўскімі парадамі. Студэнты БДПУ пачалі расказваць пра ўласныя ўражанні ад вучобы, даказваць, што трэба ісці за сваёй марай.

Працягам мерапрыемства стала прэзентацыя вучнёўскіх праектаў, якія занялі прызавыя месцы на гарадскіх спаборніцтвах.

На жаль, званок празвінеў надзвычай рана, бо яшчэ столькі не было сказана! Аднак можна быць упэўненым, што мерапрыемства аказала глыбокае ўздзеянне на дзесяцікласнікаў. Магчыма, праз два гады ў сценах нашага ўніверсітэта з’явяцца першакурснікі, натхнёныя гэтай сустрэчай. Тым больш што яна не апошняя: ад кіраўніцтва гімназіі паступіла прапанова аб супрацоўніцтве і правядзенні далейшых мерапрыемстваў, чаму мы толькі рады!

Святлана ГРЫШКЕВІЧ, Аляксандр Юдзінец, студэнты гістарычнага факультэта


1 верасня 2011 года, № 10 (1094)

НАШ ВЫБАР — ЯКАСНАЯ АДУКАЦЫЯ

За БДПУ – будучыня! Штогод вялікая колькасць маладых лю­дзей аказвае давер нашаму ўніверсітэту, выбіраючы дасканаласць адукацыі. Напэўна, прычына гэтага хаваецца ва ўніверсальнасці ведаў і ўнікальнасці магчымасцей, якія прадастаўляе сваім выхаванцам наш любімы ўніверсітэт.

Сёлета план прыёму ў БДПУ на дзённую і завочную формы атрымання адукацыі склаў 4955 чалавек (сярэдні конкурс па ўніверсітэце – 1,84 чалавека на месца).

За права вучыцца на дзённым бюджэтным аддзяленні змагаліся 1717 чалавек. Па-за конкурсам праходзіў 31 чалавек; 143 залічаны па мэтавых накіраваннях.

Найбольш высокія прахадныя балы на дзённую бюджэтную форму атрымання адукацыі зафіксаваны на спецыяльнасцях «Лагапедыя. Спецыяльная псіхалогія» (285), «Гісторыя. Сацыяльна-палітычныя дысцыпліны» (266), «Руская мова і літаратура. Замежная мова (італьянская)» (251), «Псіхалогія. Сацыяльная псіхалогія» (247), «Выяўленчае мастацтва. Камп’ютарная графіка» (28,8). Максімальны бал – 326 – зарэгістраваны на факультэце спецыяльнай адукацыі.

На спецыяльнасць «Фізічная культура. Фізкультурна-аздараўленчая і турысцка-рэкрэацыйная дзейнасць» 11 абітурыентаў залічаны без экзаменаў – такое права прадастаўляецца пераможцам і прызёрам чэмпіянатаў свету і Еўропы.

Што тычыцца завочнай формы атрымання адукацыі, то на 555 бюджэтных месцаў было пада­дзена 765 заяў. Такім чынам, конкурс сярод абітурыентаў склаў 1,38 чалавека на месца. Дарэчы, працягваецца відавочная тэндэнцыя скарачэння набору на завочнае бюджэтнае аддзяленне. Гэта звязана з тым, што прэтэндаваць на вучобу за дзяржаўныя сродкі могуць толькі тыя, хто скончыў сярэднюю спецыяльную навучальную ўстанову і паступае ў ВНУ на адпаведную ці роднасную спецыяльнасць або працуе на педагагічных пасадах, а таксама дзеці-інваліды, інваліды I і ІІ групы.

Першакурснікамі ўніверсітэта сёлета сталі прадстаўнікі Расіі, Казахстана, Украіны, Кітая, Літвы, Арменіі, Таджыкістана і Туркменістана.

Кожны трэці абітурыент дзённай бюджэтнай формы навучання скончыў сельскую ўстанову адукацыі. Сярод першакурснікаў стацыянара 503 мінчаніны і 1276 іншагародніх.

Да ўсяго сказанага вышэй можна дадаць, што амаль чатыром тысячам маладых лю­дзей пашчасціла сёлета стаць студэнтамі БДПУ. Плёну вам у дасягненні мэты! Не здраджвайце сваёй мары!

С. ЯКАВЕНКА, адказны сакратар прыёмнай камісіі


17 чэрвеня 2010 года, №9 (1076)

ІНТЭРНЕТ: «ВУЧЭННЕ — СВЕТ…»

Днямі адбылося ўзнагароджанне пераможцаў інтэрнет-алімпіяды, прысвечанай 65-годдзю Вялікай Перамогі. Мерапрыемства такога фармату было арганізавана нашым універсітэтам упершыню. Яно не толькі садзейнічала патрыятычнаму выхаванню моладзі, але і паслужыла прафарыентацыйным мэтам.

Кіраўнікамі праекту выступілі прарэктар па навуковай рабоце, доктар палітычных навук В.В. Бушчык, а таксама прарэктар па вучэбнай і інфармацыйна-аналітычнай рабоце В.М. Зелянкевіч. Непасрэдны ўдзел у падрыхтоўцы і правядзенні мерапрыемства прынялі начальнік упраўлення падрыхтоўкі навукова-педагагічных кадраў вышэйшай кваліфікацыі Дз.І. Навумаў, загадчык кафедры айчыннай і сусветнай А.Ф. Рацько і многія іншыя. Такая форма работы, як інтэрнет-алімпіяда, патрабуе адпаведнага праграмнага забеспячэння, і з гэтай задачай цудоўна справіліся студэнты фізічнага факультэта В.У. Жуковіч і А.В. Шынкароў.

Усяго ў алімпіядзе прыняло ўдзел амаль семсот чалавек з розных рэгіёнаў Беларусі (Мінск, Віцебск, Ваўкавыск, Барысаў, Баранавічы), а таксама Расіі. Трэба адзначыць, што актыўнасць праявілі не толькі мінчане, але і школьнікі з раённых цэнтраў і вёсак. Пасля першага тура прадоўжылі барацьбу за прызавыя месцы 263 чалавекі. Трыццаці з іх, што набралі найбольшую колькасць балаў, былі ўручаны дыпломы I, II і III cтупені, столькі ж юных аматараў гісторыі атрымалі пахвальныя водзывы.

Выступаючы перад гасцямі, В.В. Бушчык адзначыў, што гістарычны факультэт БДПУ з’яўляецца вядучым у сістэме гістарычнай адукацыі краіны, а тэма Вялікай Айчыннай вайны надзвычай глыбока і плённа даследуецца ў сценах нашай alma mater. Інтэрнет-алімпіяда паказала, што і сучасная моладзь добра арыентуецца ў падзеях 65-гадовай даўніны. Як заўважыў А.Ф. Рацько, сёлетняя алімпіяда — толькі адна з форма работы са школьнікамі. Напрыклад, сталі ўжо традыцыйнымі штогадовыя рэспубліканскія навукова-практычныя канферэнцыі, прысвечаныя гісторыі Вялікай Айчыннай, якія праводзяцца на базе гімназіі № 174 г. Мінска. «Далучайцеся да навуковай дзейнасці, прымайце ўдзел у канферэнцыях, дасылайце свае працы, — звярнуўся Аляксандр Фёдаравіч да прысутных. — Гэта дапаможа вам стаць студэнтамі нашага факультэта, каб далей развіваць гістарычную навуку».

Дарэчы, падобныя інтэрнет-алімпіяды ў хуткім часе будуць праводзіцца не толькі па гісторыі, але і па астатніх вучэбных прадметах. Гэта выклікана тым, што школьнікі праявілі зацікаўленасць да такой формы праверкі сваіх ведаў. Цалкам верагодна, што ўдзел у прадметных алімпіядах паўплывае на выбар будучай прафесіі і падштурхне да паступлення менавіта ў наш універсітэт.

Наш кар.


31 снежня 2009, №17 (1066)

Я ВЫБIРАЮ ПЕДАГАГIЧНЫ!

Напэўна, кожны з вас, шаноўныя абітурыенты, упершыню пераступіўшы парог БДПУ імя Максіма Танка, трошачкі разгубіўся. Гэта і не дзіўна: паспрабуй разбярыся ў лабірынтах калідораў і лесвіц, асабліва калі наўкол столькі незнаёмых маладых людзей… Але, паверце, варта здзейсніць хаця б адну прагулку па карпусах педуніверсітэта — і ўсё стане зразумелым. А колькі цікавых рэчаў можна пры гэтым пабачыць і пачуць! Так што запрашаем на экскурсію – пакуль завочную, але ў вашых сілах пераўтварыць яе ў рэальную.

На ўваходзе нас сустракае маятнік Фуко — адзіны ў Беларусі, ды і не ў кожнай еўрапейскай краіне яго можна пабачыць. Аматары фізікі добра ведаюць, што гэтая канструкцыя наглядна дэманструе сутачны рух Зямлі. Рызыкуеце затрымацца тут надоўга, бо маятнік прыцягвае і гіпнатызуе кожнага, хто на яго глядзіць (праверана на сабе!). Але час рухацца наперад.

Падымаемся на другі паверх і трапляем у актавую залу. Няўжо вольная? Значыць, пашанцавала: тут кожны дзень калі не канцэрт, то рэпетыцыі. Ціхутка праходзім направа. Навошта такая перасцярога? Тут знаходзіцца рэктарат, а ў самым канцы калідора — спартыўная зала (таму на фізкультуру нашыя студэнты ніколі не спазняюцца!). Дарэчы, на два паверхі ніжэй — нядаўна адрамантаваны басейн, дзе можна і паплаваць, і аквааэробікай пазаймацца.

Водная стыхія не для вас? Што ж, ва універсітэце працуе 16 спартыўных секцый і турыстычны клуб «Гарызонт» (добрая фізічная форма вам гарантавана!).

Як вядома, разумовыя нагрузкі патрабуюць шмат сіл, якія час ад часу трэба ўзнаўляць. Таму яшчэ адно любімае месца нашых студэнтаў — сталоўка. А мы тым часам крочым далей.

Хто з нас не марыў дацягнуцца рукою да зорак? Такіх летуценнікаў запрашае планетарый — там гэта сапраўды можна лёгка зрабіць. Рацыяналістаў чакаюць музей гісторыі БДПУ, выстава народных промыслаў і жывапісу, аддзел рэдкай кнігі, зала электроннай бібліятэкі. Блукаючы па калідорах, звярніце ўвагу на стэнды: сёння амаль кожны факультэт мае сваю газету. Там жа і аб’явы пра набор у розныя творчыя калектывы: сярод больш чым 90 клубных фарміраванняў, ансамбляў, аркестраў, тэатраў, эстрадных і вакальных гуртоў, студый дызайну і клубаў па інтарэсах вы абавязкова знойдзеце свой! Калі ж вы адчуваеце ў сабе арганізатарскія здольнасці, то грамадскія аб’яднанні і арганізацыі (БРСМ, прафсаюз, Беларускае таварыства Чырвонага Крыжа, валанцёрскія атрады) — для вас. Галоўнае — не губляйцеся, а там і ў «Зорны паход» трапіце.

Вядома, БДПУ — гэта не толькі вучэбныя карпусы (а іх у нас 11!), але і 7 інтэрнатаў, аграбіястанцыя «Зялёнае» і вучэбная база «Вілія». Можа, я і не ўсё ўзгадала, таму прызначаю вам сустрэчу ў новым навучальным годзе, дзе вы зможаце нешта дадаць да майго аповеду. Толькі не спазняйцеся!

Ганна Багумінская


14 мая 2009, № 8 (1057)

ЖЫЦЬ, АДЧУВАЦЬ, СТВАРАЦЬ…

Прыгадаем адну агульнавядомую лічбу: схільнасць да навукова-даследчай дзейнасці маюць усяго 5 % людзей. І тут жа дадамо: у паўсядзённасці ім прыходзіцца даволі няпроста… Адна рэч — універсітэцкае атачэнне, дзе інтэлектуальны пошук сам сабою ўспрымаецца як неад’емная частка жыцця. Іншая справа, калі родныя, блізкія, сябры кожны дзень, часам тактоўна, а часам і не вельмі, даюць зразумець: ім зусім нецікава слухаць пра тое, што ты лічыш самым галоўным на свеце. У гэтую хвіліну вельмі важна падтрымаць пачаткоўца, дапамагчы яму знайсці аднадумцаў, прадаставіць магчымасць падзяліцца сваімі набыткамі, атрымаць параду вопытнага спецыяліста…
Сам час абумоўлівае неабходнасць больш цеснага ўзаемадзеяння школы і ВНУ. Праграма, якую БДПУ рэалізуе сумесна з Мінскім гарадскім інстытутам развіцця адукацыі, акрамя ўсяго іншага, прадугледжвае падтрымку адораных старшакласнікаў. Відавочная праца, якую праводзяць філіялы кафедры педагогікі ў Вілейцы і Мінску: сёлета ўжо ў другі раз выхаванцы падшэфных гімназій бяруць удзел у V агульнауніверсітэцкай студэнцкай навуковай канферэнцыі — і прыемна здзіўляюць «няшкольным» узроўнем сваіх дакладаў. Арганізатары факультэцкай канферэнцыі, якая ў красавіку прайшла на ФНК, таксама дагэтуль з прыязнасцю ўспамінаюць сваіх юных гасцей — прадстаўнікоў сталічных СШ № 145 і 150, а таксама гімназіі № 22, дзе створаны рэсурсныя цэнтры. Натуральна, ёсць тут і пэўная зацікаўленасць універсітэта ў адрасным узаемадзеянні з перспектыўнымі абітурыентамі — людзьмі, якія патэнцыяльна могуць стаць гонарам сваёй alma mater. Што характэрна: усе мінулагоднія госці БДПУ — цяпер нашы студэнты!
Сёння «Н» знаёміць вас з дзвюма дзяўчатамі — яшчэ гімназісткамі, але ўжо ўладальніцамі студэнцкага светаўспрымання. Уражваюць не толькі тэмы, якія яны абралі для распрацоўкі, — надзвычай сур’ёзныя, актуальныя і, што самае галоўнае, практыкаарыентаваныя. Значна большую павагу выклікае іх падыход да справы. Паглядзіце самі — і ўбачыце, наколькі прадумана дзяўчаты робяць свае першыя крокі на даследчыцкім шляху.
Ганна КАБЕРАВА і Яўгенія КРОХАВА завяршаюць навучанне ў сталічнай гімназіі № 22. Але акрамя гэтага іх аб’ядноўвае жаданне дапамагаць людзям, якія апынуліся ў цяжкай жыццёвай сітуацыі.
Ганна прыйшла да такой пазіцыі пасля наведвання SOS-дзіцячай вёскі ў Бараўлянах: зазірнула ў шырока адкрытыя вочы малышоў — і зразумела, што дабрыні і ўвагі не бывае зашмат нават там, дзе робіцца ўсё магчымае для таго, каб чалавечак не так балюча адчуваў сваё сіроцтва. Вось ужо другі год разам з сябрамі дзяўчына ладзіць навагоднія святы для выхаванцаў вёскі, дапамагае ў ажыццяўленні дзіцячых жаданняў, адрасаваных Дзеду Марозу… Яны не лічаць сябе валанцёрскай суполкай — папросту ў гэтых людзей, розных па ўзросце, сацыяльным статусе і родзе заняткаў, ёсць душэўная патрэба рабіць дабро.
Што тычыцца даследчыцкай актыўнасці, нашай юнай госці маглі б пазай-здросціць многія выпускнікі універсітэта: у яе ўжо цяпер (!) чатыры публікацыі, яна брала ўдзел у міжнародных канферэнцыях у Маскве і Санкт-Пецярбургу. Аднак самі разумееце: адна справа — выступаць на «чужой тэрыторыі», зусім іншая — сярод сваіх, таму Ганну вельмі ўзрадавала і ўзрушыла запрашэнне з БДПУ. «Сацыяльнае суправаджэнне дзяцей-сірот у SOS-дзіцячай вёсцы пасёлка Бараўляны» — так гучала тэма яе дакладу, вельмі высока ацэненага і студэнтамі, і кіраўнікамі секцыі «Развіццё адукацыі ў сучаснай школе на аснове педагагічных інавацый».
Яўгенія — настаўніцкая дачка, таму праблемы накіраванага фарміравання асобы блізкія ёй яшчэ з дзяцінства. На пэўным этапе дзяўчына ўсвядоміла: ёй таксама хочацца быць педагогам — педагогам-дэфектолагам, які дапамагае людзям з абмежаванымі магчымасцямі знайсці сваё месца ў сучасным соцыуме. Асоба грунтоўная і мэтанакіраваная, Яўгенія вырашыла даведацца пра ўсе нюансы гэтага роду дзейнасці — але не толькі з кніг. Усебаковая распрацоўка асобных аспектаў для яе стала спосабам спасціжэння сутнасці будучай прафесіі. Тут трэба зазначыць, што наша гераіня таксама не навічок у маладзёжнай навуцы: дагэтуль яна ўдзельнічала ў міжнароднай канферэнцыі ў Маскве, на працягу двух гадоў выступала на розных гарадскіх канферэнцыях.
Абраўшы тэмай дакладу для канферэнцыі ў БДПУ падтрымку сям’і дзіцяці-інваліда як найважнейшы напрамак работы сацыяльнай службы, Яўгенія прыйшла да высновы: перш-наперш неабходна пабачыць на ўласныя вочы тое, пра што збіраешся пісаць. Яна наведвала Мінскі гарадскі цэнтр карэкцыйнага навучання і выхавання, гутарыла з педагогамі, завітала на заняткі; сябры-юрысты дапамаглі падрыхтаваць вытрымкі з нарматыўных дакументаў, якія рэгулююць праблему; на падставе навуковай літаратуры быў зроблены параўнальны аналіз становішча ў Беларусі і іншых краінах…
З вялікай цеплынёй дзяўчына гаварыла пра нашу моладзь, пра цікавыя даклады, якія пачула падчас секцыйнага пасяджэння, пра выступленне загадчыка кафедры педагогікі прафесара І. І. Цыркуна, прысвечанае метадалогіі арганізацыі навуковага даследавання… «Вельмі хочацца хутчэй уліцца ў вашы рады», — сказала Яўгенія на развітанне.
Вынік напрошваецца сам сабою: у Беларусі шмат сапраўды таленавітай моладзі. Нашаму універсітэту неабходна актывізаваць прафарыентацыйную работу — шукаць перспектыўных абітурыентаў і іх запрашаць на вучобу ў БДПУ!

Ганна ВАСІЛЬЕВА

P. S. Ганна і Яўгенія выказваюць захапленне ўзроўнем правядзення агульнауніверсітэцкай студэнцкай канферэнцыі і перадаюць словы шчырай падзякі свайму навуковаму кіраўніку дацэнту кафедры педагогікі Л. А. Казінец.